جمال ساداتيان در گفتگو ب باشگاه خبرنگاران:

بودجه فیلم فاخر به مانند گوشت قربانی شده است

تهيه كننده سينما گفت: بودجه ی اختصاصی به فیلم های فاخر به مانند گوشت قربانی به دست هم می رسد.

سید جمال ساداتیان تهیه کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص فیلم های فاخر گفت: فیلم فاخر یک کلمه عام است و این اصطلاح در چند سال اخیر در سینما رایج شده چراکه فیلم ها و اندازه فیلم های ما کوچک بوده و به خاطر ورود به بازار جهانی و رقابت با هالیوود این اصطلاح شکل گرفت.

وی افزود: برای ساخت فیلم های فاخر بخش خصوصی توان شرکت و ساخت این فیلم ها را نداشت بنابراین دولت براساس مسئولان بودجه ای را به این امر اختصاص داد اما در طی چند سال کدام اثر جای این شعار قرار گرفته است؟

"ساداتیان" ادامه داد: فیلم فاخر باید عظیم و از لحاظ تولیدی حجیم باشد و همچنین با پرداخت ژانرهای مختلف اجتماعی سیاسی و تاریخی در شمار فیلم های فاخر قرار گیرد و دولت به آن بودجه دهد تا آثار فاخر ساخته شود و به قدری قوی باشد که در جشنواره های جهانی نماینده فرهنگ ایران باشد.

وی تصریح کرد: اما برخی از آثار به مانند دیگر کارهای ما به بیراهه می رود و مثل یک گوشت قربانی آن را به دست هم دهیم.

"ساداتیان" اظهار داشت: از اوایل انقلاب این وضعیت در سینما حاکم بود و سینما کاملا دولتی شد و پول تنها به یک عده رسید و آنها به جای استفاده از این بودجه ارائه و آثار قابل قبول بالا به تولید فیلم این هزینه ها را تصاحب کردند و فیلم های فاخر به ین سرنوشت دچار شدند و به همان گونه که با ساخت فیلم های دولتی آثار قابل قبول ندیدیم.

"ساداتیان" بیان کرد: در اختصاص بودجه برای ساخت فیلم های فاخر شایسته سالاری وجود ندارد چراکه برای ساخت آثار قابل قبول باید با نخبه گرایی پول را هدایت کنیم با هدر نرفتن هزینه ها آثار در خور و قابل توجه ای ساخته شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار