ایتالیا مشارکت در اقدام نظامی علیه سوریه را به صدور مجوز از سوی شورای امنیت سازمان ملل مشروط کرد

دایره دوستان آمریکا برای حمله به سوریه در اروپا روز به روز کمتر می شود و این بار نوبت ایتالیا است تا اعلام کند که کشورش در حمله به سوریه مشارکت نخواهد کرد و این مساله باید با مجوز سازمان ملل صورت بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، انریکو لتا بار دیگر مشارکت در اقدام نظامی علیه سوریه را به صدور مجوز از سوی شورای امنیت سازمان ملل مشروط کرد و گفت: حمله به سوریه مسئله آوارگان سوری را وخیم‌تر می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، لتا که بعد از دیدار با النکا براتوسک همتای اسلونیایی خودش در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با بیان اینکه حمله به سوریه به وخیم‌تر شدن موضوع آوارگان سوری منجر می‌شود، گفت اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته به راه‌حلی مناسب که قادر به حل این مسئله باشد، دست بیابد.
وی با بیان اینکه ایتالیا مثل همیشه نقش خود را ایفا می‌کند، اما مسئله ساختاری است، اعلام کرد رم بعد از آنکه در نیمه دوم سال 2014 ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده بگیرد، برای یافتن راهکاری برای این موضوع تلاش می‌کند.
آمریکا در حالی می خواست علیه سوریه دست به اقدام نظامی بزند که بسیاری از کشورهای جهان و حتی متحدان اروپایی واشنگتن چندان میل و رغبتی به مشارکت در جنگی که نتایج آن چندان مشخص نیست، نداشته و ندارند و به نظر می رسد که اوباما تنها همتای فرانسوی اش را در کنار خود دارد که او نیز تحت فشار پارلمان این کشور است تا هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه را به رای نمایندگان بگذارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار