اردبیل /

تشکیل صندوق توسعه کشاورزی در تمام شهرستان های کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از تشکیل این صندوق در تمام شهرستان های کشور خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سید عبدالکریم رضوی در نشستی با نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران این دو شهرستان افزود: هم اکنون 33 صندوق توسعه کشاورزی در برخی از مراکز استان ها و شهرستان های کشور فعال است.

وی گفت: تلاش می شود این صندوق در تمام شهرستان های کشور تشکیل شده و کشاورزان از مزایای آن بهره مند شوند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ایران افزود: 51 درصد از سهام اولیه صندوق توسعه کشاورزی در مناطق مختلف کشور از سوی دولت و اعتبارات دولتی و 49 درصد نیز آورده کشاورزان است.

رضوی استفاده مساوی از تسهیلات صندوق بطور مساوی از سوی کشاورزان عضو این صندوق و سایر حمایت های مالی صندوق از واحدهای تولیدی و تشکل های کشاورزی را از جمله مزایای تشکیل صندوق توسعه کشاورزی اعلام کرد.

وی گفت: صندوق توسعه تعاون پیش از این در استان اردبیل تشکیل شده ولی به دلایل نداشتن شناخت کافی کشاورزان با مزایای آن در مدت چند سال صندوق فعالیت آن چنان مثبتی نداشته است.

رضوی اظهار کرد: با امضای تفاهم نامه ای بین این صندوق و استاندار اردبیل سرمایه فعلی صندوق توسعه کشاورزی مرکز استان که 55 میلیارد ریال است به 60 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی کشور گفت: شهرستان های خلخال و کوثر اولین شهرستان هایی هستند که صندوق توسعه کشاورزی در آنها تشکیل می شود.

وی افزود: نحوه تشکیل صندوق به صورتی است که هر کشاورز به اندازه تولیدات کشاورزی می تواند در آن سهامدار شود ، در عین حال در استفاده از تسهیلات صندوق و حمایت های مالی آن سهم همه بطور مساوی خواهد بود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.