دبیر اجرایی جشنواره رضوی در اردبیل گفت: 70 اثر منتخب در گروه تواشیح، ابتهال، مداحی، چاووشی‌خوانی و مقاله در مرحله نهایی جشنواره رضوی در اردبیل با هم رقابت می‌کنند.

سعید نوریان در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: این تعداد آثار راه ‌یافته به مرحله نهایی جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی در اردبیل از تمام استان‌های کشور است که در بخش‌های مختلف هیئت داورانی که مشخص شده‌اند، آثار راه یافته به مرحله نهایی را داوری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در ایام فراخوان بیش از 286 اثر در گروه‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، خاطرنشان کرد: آیین افتتاح جشنواره ملی رضوی در گروه مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح صبح روز 19 شهریور ماه در امامزاده سید سلیمان فخر‌آباد برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه جشنواره رضوی در اردبیل یادآور شد: آیین اختتامیه این جشنواره نیز 21 شهریور ماه در مجتمع فدک ا ردبیل و با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شده و از منتخبان جشنواره هشتم تجلیل خواهد شد.

نوریان گفت: انتشار یک عنوان کتاب، چهار عنوان آلبوم صوتی و تصویری و رونمایی از یک اثر فاخر موسیقی آیینی به همت سازنده موسیقی «شب دهم» از جمله برنامه‌هایی است که در آیین اختتامیه شاهد آن خواهیم بود.

وب بیان داشت: بنده معتقدم که این جشنواره سرآغاز الفت و همراهی صمیمانه هنرمندان با اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود تا با تکیه بر معارف اهل بیت بتوان کارهای شایسته‌ای را انجام داد.

دبیر اجرایی جشنواره رضوی در اردبیل افزود: اهل بیت بزرگترین سرمایه تشیع است و این سرمایه را باید قدر دانست و به بارور شدن شایسته آن کمک کرد.

نوریان در ادامه گفت: هنرمندان سال‌هاست که در قالب جشنواره بین‌المللی رضوی سعی می‌کنند سیره و منش رفتاری و اخلاقی اهل بیت (ع) را شایسته و مناسب تبلیغ و ترویج کنند زیرا این وظیفه تمام شیعیان به ویژه هنرمندان است که امتیازات و مزایای آن بزرگواران و شخصیت‌های تراز اول را بهتر و شایسته معرفی کرده و به دنیا بشناسانند/س.

برچسب ها: اردبیل ، جشنواره ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.