ساری /

ظرفیت بنادر کشور به 210میلیون تن می‌رسد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید ظرفیت بنادر کشور به 210 میلیون تن برسد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری صدر   در حاشیه نشست همایش ملی فناوری‌های دریایی در نوشهر افزود: برنامه سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس برنامه عملیاتی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع توسعه بنادر کشور مطالعات یکپارچه‌سازی آن انجام شد، تصریح کرد: این برنامه تا سال 94 به صورت نهایی تدوین می‌شود.

معاون زیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از سال 94 تا 1404 نیز مطالعات چشم‌اندار در دهه دوم تهیه می‌شود، افزود: حدود 200 بندر بزرگ و کوچک در کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد بنادر 11 بندر اصلی و تجاری هستند، گفت: مابقی بنادر کشور صیادی، اقتصادی و بازرگانی هستند.

صدر با اعلام اینکه از 11 بندر اصلی کشور 8 بندر در جنوب و سه بندر در شمال فعالیت مستمر دارند، تصریح کرد: ظرفیت بنادر اصلی کشور تا پایان سال 91 حدود 184 میلیون تن بود که در سال جاری به 186 میلیون تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه باید ظرفیت بنادر کشور به 210 میلیون تن برسد، خاطرنشان کرد: ظرفیت جابه‌جایی مسافر در بنادر اصلی کشور نیز 14 میلیون نفر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی کشور با اعلام اینکه در سال 84 ظرفیت مسافری بنادر کشور 4 میلیون 800 نفر بوده است، ابراز داشت: در تعطیلات نوروز امسال 6 میلیون و 600 هزار نفر از طریق حمل و نقل دریایی جابه‌جا شدند که این میزان تردد در بنادر جنوبی کشور بوده است.

وی طول سواحل کشور را 5 هزار و 800 کیلومتر برشمرد و گفت: یک سوم مرز کشور آبی است./س

برچسب ها: توسعه ، ظرفیت ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.