قاسمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ايران حق پيگيري سرنوشت امام موسي صدر را دارد

يك حقوقدان بين‌الملل در خصوص ابعاد حقوقي پيگيري سرنوشت امام موسي صدر از لحاظ حقوق بين‌الملل گفت: دولت ايران به واسطه حقوق كنسولي كه طي آن كشورها مي‌توانند از اتباع خود در ساير كشورها حمايت كنند، مي‌تواند سرنوشت امام موسي صدر را پيگيري كند.

"محمدعلي قاسمي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با ابعاد حقوقي پيگيري سرنوشت "امام موسي صدر" از لحاظ حقوق بين‌الملل اظهار داشت: از آنجا كه امام موسي صدر تابعيت ايران را داشته، پيگيري حقوق كنسولي در ارتباط با وي امكان‌پذير است.

وي ادامه داد: دولت ايران به واسطه حقوق كنسولي كه طي آن كشورها مي‌توانند از اتباع خود در ساير كشورها حمايت كنند، مي‌تواند اقدام كرده و سرنوشت امام موسي صدر را پيگيري كند.

اين حقوقدان بين‌الملل افزود: ظاهرا سرنوشت امام موسي صدر توسط لبنان به صورت رسمي دنبال مي‌شود.

قاسمي در پاسخ به اين سوال كه «آيا امكان دارد متهمان اين پرونده براي بازجويي به ايران يا لبنان تحويل داده شوند»، گفت: چنين اتفاقي نخواهد افتاد، چرا كه حتي اگر جرم اثبات هم شود از آنجا كه جرم در خاك ليبي اتفاق افتاده است، اين كشور اتباع خود را به ساير كشورها تحويل نخواهد داد.

اين حقوقدان بين‌الملل تصريح كرد: معمولا در كشوري كه جرم در آن واقع شده، به پرونده رسيدگي مي‌شود كه البته اين رسيدگي هم در صورتي است كه آن‌ها قصد همكاري داشته باشند.

قاسمي در پايان خاطرنشان كرد: تنها در شرايطي كه جرم در خاك ديگر كشورها رخ داده باشد، امكان استرداد مجرمان وجود دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: موسی ، صدر ، حقوق ، کنسولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار