عبدالجبار كاكايي:

آشنايي جوانان با اصول ادبي ترانه سرايي

انجمن ترانه سرايي سراي فردوسي به منظور آشنايي جوانان به اصول ادبي ترانه سرايي تشكيل شد.

"عبدالجبار كاكايي" شاعر و ترانه سراي كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه ي ادبيات باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه هاي انجمن ترانه سرايي فردوسي گفت: بر پايي چنين انجمن هايي تصميم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران به منظور نقد و بررسي ترانه ها و اصول و قواعد ترانه نويسي است.

وي ادامه داد: با توجه به ميزان گستردگي و تنوع موسيقي پاپ و كاربرد بسيار زياد مردم از اين نوع موسيقي و نداشتن هويت ترانه اين نوع موسيقي ها و رنجي كه از ضعف زبان و تاليف آن حاصل مي شود ما را بر آن داشت تا با ايجاد كارگاههايي در اين خصوص جوانها را به اصول ادبي و فن ترانه سرايي آشنا سازيم.

"كاكايي: بيان كرد: بر اين اساس بود كه در فرهنگسراي فردوسي انجمن ترانه سرايي را كه در گذشته در فرهنگسراي رازي برگزار مي شد را ايجاد و به توليدات ادبي پرداختيم.

وي عنوان كرد: اين انجمن داراي 2 بخش است كه در بخش اول افرادي كه از فعالان ادبي حاضر در جمع هستند حدود 2 ساعت به شرح و تفضيل بوستان سعدي مي پردازند و در بخش دوم نقد كارگاهي ترانه هاي سروده شده ترانه سرايان جوان صورت مي گيرد.

وي با اشاره به تاثير بالاي برپاي چنين انجمن هايي اظهار داشت: تاكنون كساني كه در اين كارگاهها حضور پيدا كردند جزء چهره هاي شاخص ترانه شده اند به طوريكه نفر اول جشنواره شعر فجر در حوزه ترانه است ولي بازهم مي گويم به شرط آنكه شيوه ي كارگاهي شيوه مؤثري باشد و افراد استعداد در اين زمينه را داشته باشند.

گفتني است كه انجمن ترانه سرايي فردوسي يكشنبه هر هفته ساعت 17 در فلكه دوم صادقيه بعد از چهار راه مخابرات با حضور كارشناساني چون "عبدالجبار كاكايي" و "علي انساني" برگزار مي شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار