تظاهرات مردمي و همبستگي در ونزوئلا با سوريه + تصاوير

جنبش هاي همبستگي با سوريه در مخالفت با حمله احتمالي آمريکا به اين کشور در ونزوئلا فرياد اعتراض سردادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کانال تله سور ؛ در تجمع مقابل سفارت آمريکا در کاراکاس شرکت کنندگان شعارهاي ضد آمريکايي سردادند.
در اين تجمع شعارهايي مانند «اوباما قاتل است» ، «نه به جنگي ديگر» و «خون بيشتر به خاطر نفت هرگز » شنيده شد. اين خواسته تشکل «جهان به خاطرصلح» در برابر سفارت آمريکا است. آن ها ديگر نمي خواهند شاهد جراحات جنگ در کشورهاي عربي باشند. يکي از شرکت کنندگان در اين تجمع اعلام کرد   دموکراسي جعلي آمريکا براي استثمار ثروت ملت هاست.تهديد به مرگ بيشتر در سوريه حتي واکنش کودکان را نيز بر انگيخته است.

يک کودک مقيم کاراکاس به تله سور گفت: «آن ها حتي مغز براي فکر کردن ندارند که اگر به کشوري حمله کنند آن کشور نيز با شدت به آن ها حمله خواهد کرد. براي آن ها مهم نيست که چه زندگي هايي قرباني خواهد شد».

زندگي هايي که ده سال قبل در جريان حمله به عراق در اين کشور عرب نيز قرباني شدند. اينک يک دهه پس از آن ماجرا، از هر سه عراقي يک نفر به کمک فوري نياز دارد. يعني هشت ميليون نفر. بيش از دو ميليون عراقي نيز در داخل اين کشور آواره شده و همين ميزان نيز کشورشان را ترک کرده اند.بر اساس اسناد ويکي ليکس تا سال دو هزار و نه، حدود صد و چهل هزار عراقي جان خود را از دست دادند.

سايه جنگ عراق، فريد يوسف سرباز عراقي را که شش سال در جنگ حضور داشت رها نمي کند. او امروز به جهان مي گويد که عراق آينه سوريه است.فريد به تله سور گفت: «مردم عراق در ابتدا هنگامي که آمريکايي ها آمدند گمان مي کردند که از آن ها گل، صلح و دموکراسي مي گيرند، اما همه اين ها دروغ بود. آن چه که ايجاد کردند نفرت بود.آمريکايي ها از عراق رفتند اما تخم جنگ را در آن جا کاشتند.

فريد در اين خصوص گفت: «مشکلات بيشتري از قبل وجود دارد. در همه جا بمب و تروريست ها هستند و هيچ کجا نمي توان در آرامش زندگي کرد. اگر به خيابان بروي نمي داني برخواهي گشت يا نه». هر بار حرکت هاي بيشتري در خيابان ها در حمايت از سوريه و مخالفت با جنگ احتمالي آمريکا شکل مي گيرند.
برچسب ها: سوریه ، تظاهرات ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار