جلالی:

جامعه آماری کشور زیرنظر سه قوه تشکیل شود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: مرکز آمار ایران باید به صورت هیئت آماری و زیر نظر سه قوه تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) خانه ملت به ارائه گزارشي از این مرکز در خصوص اصلاح بخش عمومی پرداخت.

وی افزود: در 40 الی 50 سال گذشته با مشکلات زيادي مواجه بوده‌ايم و معمولا زمانی که دولت ها برسر کار می‌آیند ابتدا امیدی به وجود می‌آید و مردم فکر می کنند مشکلات حل خواهد شد ولی بعد از مدتی می‌بینیم مشکلات همچنان وجود دارند بنابراین باید یک راه حل اساسی داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایجاد يک سند راهبردی در اين زمينه را ضروری دانست و گفت: باید یک فهمی از وضعیت موجود کشور وجود داشته باشد تا براساس آن مشکلات را حل کنیم.

جلالی در ادامه به نظام آماری کشور اشاره کرد و اظهارداشت: نظام آماری کشور با مشکل جدی روبرو است .

وی تصریح کرد: چگونه می‌شود سازمان آمار نرخ رشد را منفی 5/4 اعلام می‌کند در حالی که همین مرکز در دولت قبلی نرخ رشد را رقم دیگری اعلام کرده بود؟ چرا مرکز آمار از رویکرد سیاسی تأثیر می‌گیرد؟

جلالي اظهار داشت: البته این موضوع به معنای نادیده گرفتن خدمات این مرکز نیست ولی نباید مرکز آمار که مبنای تصمیم‌گیری مدیران است اینگونه باشد.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مرکز آمار باید به صورت هیئت آماری و زیر نظر سه قوه تشکیل شود تا از تصمیمات غلط در این رابطه جلوگیری شود.

وی در پايان خاطرنشان کرد: درصورتی که رئیس مجلس موافقت کند جلسه‌ای با حضور روسای کمیسیون‌ها تشکیل خواهد شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: جلالی ، ارائه ، گزارش ، مرکز ، پژوهشها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار