عثماني در نطق ميان دستور؛

همه در چارچوب اختيارات قانوني عمل کنند/ استانداران بايد قامت ملي و نگاه عادلانه‌اي داشته باشند

عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران نظامي با ظرفيت است و ايجاد فضا براي حضور اين بنده حقير در دستگاه نظارتي مهم هم چون ديوان محاسبات گواهي بر اين ادعاست كه ايران متعلق به همه ايرانيان است و اين اتفاق نشان داد كه نگاه نظام به آحاد ملت يك نگاه واحد و آگاهانه است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، "محمد قسيم عثماني" نماينده بوكان در جلسه علني امروز (چهارشنبه 13 شهريور ماه) در نطق ميان دستور خود ضمن تبریک به اعضای جدید دوره چهارم شوراهای شهر گفت: امید است که اعضای شوراهای این دوره، شورای مردم باشند، نه شورای فرماندارها، نماینده‌ها، دستگاه‌ها و ارگان‌ها.
 
وي ادامه داد: نكته ديگر انتخاب استاندار است كه استانداران بايد كساني باشند كه در يك قد و قامت ملي ظاهر شوند و به گونه‌اي عمل كنند كه انتظارات ملت و توقعات و شعارهاي دولت را در كف جامعه بتوانند عملياتي كنند؛ با استانداران كوچك نمي‌شود استان‌ها را اعتلا بخشيد.
 
عثماني در ادامه با اشاره به ديوان محاسبات كشور تصريح كرد: به آقاي دكتر رحيمي تبريك مي‌گويم، وي شخصي شايسته و سزاوار براي اين مسئوليت است، بنده هم به عنوان يكي از كانديداها براي تصدي ديوان محاسبات حضور داشته‌ام كه در همين فاصله بسياري از همكاران در مجلس و حتي خارج از حوزه انتخابيه ابراز خوشحالي و اميدواري كرده‌اند هم چنين بسياري از همكاران براي كارشناسي ديوان محاسبات،‌ جامعه حسابداري و حرفه‌اي كشور نيز ابراز خرسندي کردند كه از همه آن‌ها تشكر مي‌كنم.
 
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: كميته عمومي كميسيون برنامه و بودجه هم در يك كار جديد و دقيق به ارزيابي كانديداي ديوان محاسبات پرداخت كه در اين ميان بيشترين امتياز را به بنده حقير دادند و در مرحله بعد نيز بيشترين راي را بنده كسب كردم كه به دليل انتظار مردم و تعهد به انتظارات مردم بوكان و حومه همانند مسئوليت‌هاي پيشنهادي ديگر در دولت از رياست اين قوه انصراف دادم.
 
وي در ادامه با اشاره به نكاتي در مورد ديدگاه كميسيون نسبت به اين مسئله بيان كرد: اول از همه كميسيون يك نگاه تخصصي داشت و براساس نگاه تخصصي و معيارهاي علمي افراد را ارزيابي نمود كه جاي بسي تقدير و تشكر دارد و به نوبه خود از همه اعضاي كميسيون و رياست هيئت رئيسه تشكر ويژه‌اي را دارم.  
 
عثماني ادامه داد: نظام جمهوري اسلامي ايران نظامي با ظرفيت است و ايجاد فضا براي حضور اين بنده حقير در دستگاه نظارتي مهم هم چون ديوان محاسبات گواهي بر اين ادعاست كه ايران متعلق به همه ايرانيان است و اين اتفاق نشان داد كه نگاه نظام به آحاد ملت يك نگاه واحد و آگاهانه است، ملاك مسئوليت قوميت، نژاد و .... نيست بلكه صلاحيت‌هاي فني و تخصصي و صلاحيت‌هاي عمومي معيار و شاخص واگذاري در نظام ماست.  
 
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات با بيان اين كه نظام اسلامي فضاي رشد، تعالي و پيشرفت را براي همگان فراهم ساخته است تاكيد كرد: ديگر دشمن نمي‌تواند از اين كانال جهت ايجاد تفرقه و نفاق براي پيشبرد اهداف خود استفاده كند كه اين مهم در سايه بصيرت، دورانديشي رهبر معظم انقلاب صورت گرفته كه بايد همواره دعاگوي سلامت و طول عمر با عزت ايشان باشيم.  
 
وي ادامه داد: دستاوردي ديگري كه اين اتفاق داشت، دستاورد اجتماعي و سياسي براي مناطق كردنشين و سني نشين كشور بود و آن دستاورد اين است كه بايد توان و ظرفيت خلوص خود را ثابت كنيم و متعاقب آن انتظار داشته و مورد وثوق قرار بگيريم، چنانچه اين اتفاق بيفتد مسير پيشرفت در كسب مسندهاي مهم سياسي و مديريتي براي تك تك ما ايرانيان نيز فراهم است.  
 
عثماني بيان كرد: جوانان خوب ما ديگر نمايندگي مجلس و فرمانداري يك شهرستان را سقف جايگاه سياسي و مديريت خود ندانند و با تجهيز خود به دو بال تخصص و تعهد مي‌تواند به اوج قله‌هاي مديريتي كشور دست يابند؛ امروز نظام ما به درجه‌اي از بلوغ و توسعه رسيده است كه فضاي كار و خدمت صادقانه براي تمام فرزندان ايران زمين فراهم شده و كشورمان به يك الگو در جهان تبديل شده است و نگاه دهه شصت رخت بربسته است.  
 
نماينده بوكان ادامه داد: اما علي رغم اين تغيير توسعه و اصلاح نگاه در سطح علمي متاسفانه در سطح استان آذربايجان غربي وضع به گونه ديگري است نگاه امنيتي به كردها در آذربايجان غربي هم چنان به چشم مي‌خورد، در مديريت كلان استاني كردها جايگاهي ندارند و اين در حالي است از جمعيت استان دست كم 50 درصد آن را كردها تشكيل مي‌دهند.  
 
وي افزود: ملاك انتخاب در استان آذربايجان غربي متاسفانه در سطح مديريت كلان به جاي اهليت، قوميت است حتي خدمت رساني براي گاز نيز در معيارهاي ناصحيح و ناصواب كه خلاف مصالح نظام است صورت مي‌گيرد، متاسفانه عزل و نصب‌ها خارج از ضوابط كنوني با تاييد توصيه يك فرد خاص در استان آذربايجان غربي صورت گرفته و همين شرايط باعث شده كه استان ما نتواند در مناطق خوب توسعه يابد.  
 
عثماني تاكيد كرد: براي رهايي از اين شرايط مردم خوب اين استان به كليد تدبير آقاي دكتر روحاني چشم دوخته‌اند همه بايد در چارچوب اختيارات قانوني عمل كنند نه اين كه دخالت‌هاي فراواني موجب عقب افتادگي استان و ايجاد هزينه و تبديل فرصت به تهديد شود.  
 
وي در پايان خاطر نشان كرد: اميد است  وزير  كشور استانداري را انتخاب كنند كه قامتي ملي و نگاه عادلانه داشته باشند و همگان از جمله نمايندگان را در امر رسالت ياري دهند نه اين كه سهم دخالت در امور را به آمار يا ساير افرادي واگذار كنند كه شان قانوني آن‌ها چنين اجازه‌اي را نمي‌دهد و در عين حال احترام به بزرگان استاندار در حد اعلا را رعايت كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، مجلس ، دیوان ، محاسبات ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار