لرستان/

تقویت زیرساختهای دینی اولویت مهم حوزه فرهنگ

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت بنیه و زیر ساختهای دینی از اولویتهای مهم حوزه فرهنگ است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان حجت الاسلام والمسلمین سالک در بیست و دومین اجلاس سراسرس نماز در خرم آباد گفت: تقویت ارزشهای الهی و دینی و ایمان به خداوندزیر ساخت نماز و سبک زندگی است .

وی با اشاره به اینکه سلامت اقتصادی با اقامه نماز ودرپرتو نماز شکل می گیرد گفت: پرداخت زکات موجب تقویت بنیه های دینی و ضامن سلامت اقتصادی در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک همچنین اصلاح زندگی در پرتو نماز و توجه به ارزشهای الهی /دینی میسر می شود گفت: ترویج و گسترش فرهنگ نماز مهمترین سلاح در برابر هجمه فرهنگی دشمنان است.

وی با اشاره به بودجه اختصاص یافته در حوزه فرهنگی گفت: بالغ بر66 میلیارد تومان اعتبار به دستگاههای فرهنگی،حوزه ها،مصلی و مساجد اختصاص یافته که اگر توسط دولت پرداخت شود مشکلات مساجد/مصلی ها رفع خواهد شد رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به بودجه فرهنگی کشور در سال 92 اشاره کرد و گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس برای بودجه سال 92 سه سیاست تدوین کرده که شامل تقویت حوزه های علمیه/ تقویت حوزه های فرهنگی و تقویت پژوهش و تحقیق است که محور این امور بر مبنای قران است.

وی به طرح جامع رسانه در مجلس خبرداد و گفت: طرح امر به معروف و نهی از منکر / طرح جمعیت و تعالی خانواده/ جمعیت مساجد در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد.

وی افزود: مهم‌ترین مسائلی که در کمیسیون فرهنگی مطرح است مسجدمحوری و تجهیز مساجد و آنچه مربوط به مساجد را در دستور کار مجلس قرار داده‌ایم که این طرح بیش از 40 ماده است.



برچسب ها: تقویت ، زیرساختها ، اولویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.