اسمارت فون جدید سونی، اکسپریا Z1 به طور رسمی معرفی شد

همان گونه که انتظار می رفت، با شروع نمایشگاه IFA2013 برلین، شرکت سونی از اسمارت فون جدید خود با نام اکسپریا Z1 رونمایی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، حدود 9 ماه از تاریخ معرفی اکسپریا Z سونی در نمایشگاه MWC می گذرد، محصولی که با شعار بهترین های سونی در یک تلفن هوشمند پا به عرصه رقابت با دیگر محصولات گذاشت،  اما به واقع می توان گفت که سونی نتوانست به شعاری که داده بود جامه ی عمل بپوشاند، و اکسپریا Z دارای مشکلاتی از جمله ی زاویه ی دید محدود صفحه نمایش بود، پس از 9 ماه سونی محصولی را در کنفرانس خبری خود  IFA معرفی کرد که در آن تلاش شده است تا ضعف های Z بر طرف شود.


اکپسریا Z1، یا همان هونامی به پردازنده 4 هسته ای اسنپ دراگون 800 با قدرت 2.2 گیگاهرتز به همراه چیپست گرافیکی آدرنو 330 و 2 گیگابایت رم مجهز شده است، یعنی دقیقا همان سخت افزاری که سونی برای بار اول در Z اولترا فبلت غول پیکر این شرکت از آن استفاده کرد.


صفحه نمایش Z1 5 اینچی از نوع TFT با رزولوشن 1080P مجهز به تکنولوژی های Triluminos و X-Reality می باشد.


 اما بخش اصلی این اسمارت فون، دوربین 20.7 مگاپیکسلی Exmor RS به همراه لنز G سونی می باشد، که مجهز به فیلم برداری فول اچ دی و موتور پردازش تصویر BIONZ imaging engine شده است، سونی در مورد دوربین Z1 اعلام کرده است، " کاربران در این بخش تجربه ی استفاده از دوربین های کامپکت سونی را خواهند داشت"  این دوربین مچهز به 3 برابر زوم بدون افت کیفیت است، همچنین قابلیت ضبط 61 تصویر در 2 ثانیه را دارد.


Z1 مانند ZR مجهز به گواهینامه های IP 55/58 می باشد، که نشان از ضد آب و گرد و غبار بودن ان است، سونی در این محصول از باتری 3000 میلی آمپری استفاده کرده است، در بخش ارتباطات نیز امکانات کاملی ارائه شده است، وای فای، بلوتوث نسخه 4، NFC، Miracast، MHL و پشتیبانی از شبکه های 4G-LTE از امکانات ارتباطی Z1 به حساب می آید. حافظه ی داخلی Z1، 16 گیگابایتی با قابیت پشتیبانی از میکرو اس دی است. سونی، Z1 را با اندروید 4.2.2 و رابط کاربری Time Scape در رنگ مشکی، سفید و بنفش ارائه کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار