با یکی از بزرگترین رویدادهای دنیای نرم افزار آشنا شوید؛

startup weekend در اصفهان در حال برگزاری است

اگر می خواهید بدانید نمایشگاه استارتاپ ویکند اصفهان چیست و یا چه کسانی می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند؟ حتما این گزارش را مطالعه کنید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی - تجربی در سراسر دنیاست که در 3 روز متوالی برگزار می گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا در طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.



این برنامه از ساعت ۶ بعدازظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت ۸ شب جمعه ادامه دارد. در این برنامه شرکت کنندگان (۷۰ الی ۱۵۰ نفر در ۶ الی ۹ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می گیرند.

 

نحوه برگزاری برنامه

در برنامه استارتاپ ویکند، برنامه نویس ها، طراحان، بازاریاب ها، مدیران محصول و مشتاقان کارآفرینی گرد هم آمده و ایده هایشان را به اشتراک گذاشته، تشکیل تیم می دهند و محصولی را ساخته و تجارت نوپایی را آغاز می نمایند.

این برنامه با معرفی ایده های شرکت کنندگان در 60 ثانیه آغاز و افراد با انتخاب ایده های برتر، بهترین تیم ها را تشکیل می دهند. آنها در انتهای هفته بر روی توسعه مشتریان، بررسی ایده و ساخت کالای اولیه با استفاده از تجربه مربیان حرفه ای فعالیت می نمایند و در بعد از ظهر جمعه با ارائه دموی محصول خود  به هیئت داوران و سرمایه گزاران، باز خوردهای ارزنده ای را از آنها دریافت می نمایند.

شرکت کنندگان این برنامه سعی می کنند که تا جمعه عصر، کالای اولیه قابل عرضه به بازار (MVP) را بسازند. به علت زمان محدود این برنامه ساختن کالای اولیه به یک هدف حیاتی تبدیل می شود.



شرایط و مقررات ثبت نام

۱. زمان شرکت در استارتاپ ویکند اصفهان از ساعت ۵ بعدازظهر روز چهارشنبه تا ۹ شب روز جمعه می باشد.

۲. ساعت حضور تا ۱۰ شب می باشد و بعد از این ساعت کلیه اعضای تیم ها باید محل برگزاری را ترک نمایند.

۳. رعایت کلیه شئونات اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی ایران برای شرکت کنندگان الزامی می باشد.

۴. شرکت کننده تا 10 روز مانده به رویداد می تواند درخواست انصراف دهد، تا هزینه ثبت نام، با کسر 15%، به ایشان باز گردد. به علت سفارش غذا و سایر هزینه ها، از 10 روز مانده به برنامه عودت هزینه ثبت نام امکان پذیر نمی باشد.  لازم است اشاره کنیم که مبالغی که بابت ثبت نام گرفته میشود فقط 30% مخارج استارتاپ ویکند را تامین میکند و هدف این رویداد سودآوری از طریق ثبت نام نمی باشد.

۵. در استارتاپ ویکند ایده ها ارزش زیادی ندارند و این رویداد تنها عامل موفقیت را اجرای خوب ایده می داند. ایده ای که شما در برنامه مطرح می کنید هیچ گونه مالکیتی نخواهد داشت، فلذا از طرح ایده هایی که مالک قطعی آن را خودتان می دانید پرهیز نمایید.

۶. در صورتی که ایده شما رای نیاورد، شما با پیوستن به یکی از گروه ها نقش معینی را ایفا خواهید نمود. امکان لغو درخواست در این حالت نیز وجود ندارد.



مزایای شرکت در استارتاپ ویکند

آموزش: استارتاپ ویکند اعتقاد دارد که بهترین راه یادگیری از طریق اجراست. یادگیری مهارت های جدید و نحوه فکر کردن جدید.

آشنایی با شریک: افرادی که به استارتاپ ویکند می آیند افرادی هستند که می خواهند کاری با را جدیت شروع کنند. در این برنامه ارتباطی را با هم گروهی های خود پایه ریزی می کنید، که مدت ها ادامه خواهد داشت.

ارتباطات جدید: ما در استارتاپ ویکند از مربیان و داوران با تجربه استفاده می کنیم. شرکت کنندگان نیز افرادی با مهارت های متعدد و مکمل هستند. در این برنامه ارتباطات مفید فراوانی بدست خواهید آورد.

کسب مهارت: این برنامه اوج خلاقیت و نوآوری شما را بکار می گیرید،‌ و فرصت مناسبی برای یادگیری مهارت های جدید است. برای مثال یادگیری یک زبان جدید یا آشنایی با روش های بازاریابی.

آشنایی با راه اندازی کسب و کار: شما در این برنامه راه اندازی یک تجارت را با متد ناب (Lean Startup) یاد می گیرید.

 

رویداد استارتاپ ویکند تنها یک رویداد آموزشی نیست. این برنامه یک شبیه سازی کامل از راه اندازی کسب و کار بر پایه تکنولوژی است.



سوالات متداول

رشته من رشته ای غیر مرتبط با تکنولوژی و مدیریت می باشد، آیا باز هم می تونم شرکت کنم؟

صد در صد! در رویداد های استارتاپ ویکند تهران از همه رشته ها شرکت کننده داشته ایم (پزشکی، صنایع، غیره).اگر شما روحیه کارآفرینی دارید و علاقه مند به تکنولوژی هستید می توانید با شرکت در رویداد استارتاپ ویکند شروع یک کسب و کار را تجربه کنید.

 

چه نوع ایده ای باید بدیم؟

ایده های مطرح شده در استارتاپ ویکند اصولا ایده هایی حول محور تکنولوژی و اینترنت هستند. برای مثال یک وب سایت، نرم افزار تحت وب، نرم افزار موبایل و … ایده های مناسب برای استارتاپ ویکند هستند.

 

آیا حتما باید ایده داشته باشم؟

شما می توانید در صورتی که ایده ای هم ندارید در برنامه شرکت کنید و یکی از نقش های (طراحی، فنی و یا کسب و کار) را در یکی از تیم ها ایفا نمایید.

 

می تونم ایده ای که دارم روش کار میکنم مطرح کنم؟

ما پیشنهاد می کنیم که این کار رو انجام ندین. اینجا محلی برای آموزش و شبیه سازی راه اندازی کسب و کار هست. پس ایده های جدید بیارین.

 

چیکار کنم که ایده ام دزدیده نشه؟

توصیه می کنیم که شما این رویداد را مکانی برای تبادل ایدهایتان و آشنا شدن با ایده های دیگران ببینید. شاید ایده ای را بشنوید که مکمل ایده ی شما باشد؛ شاید ایده ی شما بارها در مرحله ی اجرا تغییر کند. ما در استارتاپ ویکند یاد می گیریم که عامل موفقیت استارتاپ ها ایده شون نیست بلکه نحوه اجرا و اعضای تیم هستند که باعث موفقیت و یا شکست یک پروژه می شوند.

 

اگر ایده من انتخاب نشد چی؟

استارتاپ ویکند غیر از مکانی برای تبادل ایده، مکانی هست برای آشنا شدن بیشتر با افراد متخصص در رشته های مختلف و تجربه کردن مراحل اجراییه یک پروژه استارتاپ. اگر ایده شما انتخاب نشد، شما همچنان در پروژه ای جذب می شوید و با مشورت دادن و بکار گرفتن از دانشتان به پیشرفت و پیروزی آن کمک می کنید.

 

کجا ثبت نام کنم؟


شما می توانید به آدرس myevent.ir/swisfahan1 مراجعه و مراحل ثبت نام را دنبال نمایید. پس از ثبت نام و پرداخت وجه کارشناسان ما در خاورزمین با شما تماس گرفته و مراحل ثبت نام را پیگیری می نمایند. در صورتیکه پرداخت الکترونیک برای شما میسر نیست می توانید با  کمیته ثبت نام 2656586-0311 تماس گرفته و درخواست خود را اعلام نمایید.

 

چرا باید پول بدم؟

برگزاری این رویداد خرج داره! شما با پرداخت وجه هم قسمتی از مخارج مکان، مارکتینگ و نهار و شام (6 وعده) را پرداخت می کنید و هم به خودتان و دیگر شرکت کنندها نشان می دهید که حضور شما جدی است و می خواهید نهایت استفاده را از استارتاپ ویکند ببرید. لازم به ذکر است که قیمت بلیط این رویداد در اکثر نقاط جهان معادل 100 دلار می باشد.

 

انتخاب نوع بلیط برای چیه؟

در این رویداد افراد به گروه های مختلف (فنی ، طراحی و تجاری) تقسیم می شوند ، ما برای حفظ تعادل در ترکیب تیم ها باید بدانیم که شما در چه گروهی قرار خواهید گرفت. تا در همه تیم ها افرادی با تخصص های مختلف وجود داشته باشند.

 

اگه منصرف شم پولمو پس میدین؟

تا یک هفته قبل از برگزاری مراسم می تونید درخواست انصراف کنید و پول به حساب شما عودت داده خواهد شد.

 

تخفیف دانشجویی ندارین؟

معمولا تخفیف دانشجویی لحاظ می شود برای اطلاع بیشتر در صفحه ثبت نام مراجعه کنید.

 

چی با خودم بیارم؟

لپ تاپ، شارژ، کارت ویزیت، دوربین، خلاقیت و انرژی!

 

من از شهر دیگری در برنامه شرکت خواهم کرد. آیا امکان اسکان من در محل برگزاری وجود دارد؟

متاسفانه امکان ارائه فضای اسکان شبانه برای شرکت کنندگان در محل برگزاری مراسم وجود ندارد. ساعت کار تیم ها بر روی پروژه ها تا ساعت ۱۰ شب بوده و آغاز فعالیت ها در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۸ صبح خواهد بود.

 

چطوری خودم را برای این برنامه آماده کنم؟

سعی کنید که در مورد شرکت های استارتاپ، موفقیت ها و شکست هایشان تحقیق کنید. اگر ایده ای را می خواهید مطرح کنید مطمئن شوید که:

- تحقیقهای لازم و کافی را در مورد ایدیتان انجام دادید و بازار را تا حد امکان می شناسید.

- زمان ارائه ی ایده 60 ثانیه بیشتر نمی باشد. برای جذابیت هر چه بیشتر پیشنهاد می کنیم که در روزهای قبل از برنامه خیلی روی ارائه دادن ایده تمرین کنید.

در ضمن استراحت کافی قبل از برنامه.


در ضمن خبرنگاران دریچه در این رویداد حضور دارند و شنبه شب در مجله خبری گزارش کاملی از اتفاقات این نمایشگاه را به شما خواهند داد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.