عمر ساختمان هاي ايران به 30 سال رسيد

رئيس هيات مديره انجمن بتن ايران گفت: عمر اسکلت ساختمان ها در کشور ما حدود 30 سال است که اين ميزان در کشورهاي غربي به 100 سال مي رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌فاميلي در نشست خبري مسابقات بتن ويژه اعضاي حقوقي انجمن بتن و يازدهمين دوره مسابقات دانشجويي روز بتن با بيان اينکه  بالا بودن ميزان مصرف انرژي در توليد سيمان و آلايندگي اين صنعت موثر است گفت:  با اين وجود متاسفانه حدود 30 درصد سيمان توليدي در پروژه ها تلف مي شود که اين ميزان اتلاف براي آينده کشور جاي نگراني دارد.

وي ادامه داد: انجمن بتن ايران تلاش مي کند با ارتقا سطح دانش عموم اين ميزان زيان را کاهش دهد.

فاميلي در ادامه تصريح کرد يکي از اصلي ترين اهداف در برگزاري اين همايش افزايش سطح اطلاعات  مردم در رابطه با استفاده از سيمان و بتن بوده است.

رئيس هيات مديره انجمن بتن ايران در ادامه تصريح کرد: در سطوح دانشگاهي اقدامات موثري در رابطه با افزايش سطح اطلاعات عمومي مردم صورت گرفته و به طبع آن در زمينه هاي تخصصي بتن پيشرفت خوبي داشته ايم اما متاسفانه اين اطلاعات انتقال نيافته است.

وي با انتقاد بر اينکه ضعف دانش بتن در پروژه ها عامل اصلي در اتلاف سيمان و بهره گيري از خواص بتن است افزود: سيمان يکي از صنايع آلاينده و انرژي بر است .

فاميلي درا دامه توضيح داد: در حال حاضر عمر اسکلت ساختمان ها در کشور ما حدود 30 سال است در حالي که در ساير کشورها اين ميزان بالاي 100 سال قرار گرفته است.

رئيس هيات مديره انجمن بتن ايران در ادامه گفت: بتن در غرب به عنوان بهترين مصالح ساختماني مورد استفاده قرار ميگيرد و لذا انجمن بتن هر سال کنفرانس ملي بتن برگزار مي کند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ساختمان ، بتن ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.