قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کمیسیون بهداشت مجلس شیوع بیماری "وبا" را با جديت پیگیری می‌کند

سخنگوي کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص شیوع مجدد بیماری وبا در کشور گفت: در صورت نیاز در جهت کنترل بیماری وبا، کمیسیون بهداشت با جدیت وارد میدان خواهد شد و از وزیر بهداشت می‌خواهد که در این خصوص برنامه ارائه کند.

"محمد حسين قرباني" نماينده مردم آستانه اشرفيه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شيوع مجدد بيماري وبا در جنوب كشورمان، اظهار داشت: اخيرا گزارش‌هايي در خصوص شيوع بيماري وبا در نقاط جنوبي كشورمان منتشر شده است كه اين مهم نيازمند نظارت متوليان حوزه بهداشت به‌ويژه وزارت بهداشت و درمان است.   
 
وي در ادامه افزود: نگاه وزير بهداشت، نگاه به زير ساخت‌ها و بهداشت محوري در حوزه سلامت است لذا اميدواريم در خصوص شيوع بيماري وبا نيز اهتمام جدي داشته باشد.  
 
نماينده مردم آستانه‌آشرفيه تصريح كرد: در صورت نیاز در جهت کنترل بیماری وبا، کمیسیون بهداشت با جدیت وارد میدان خواهد شد و از وزیر بهداشت می‌خواهد که در این خصوص برنامه ارائه کند.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان خانه ملت در پایان خاطر نشان کرد: لازم است که مردم نیز نکات ایمنی را برای مقابله با این بیماری رعایت کنند، ضمن اینکه خوشبختانه مشکلی در رابطه با درمان بیماران نیز در کشور وجود ندارد.  
 
گفتنی است؛ معاون مرکز مدیریت بیمارهای واگیردار وزارت بهداشت با توجه به شيوع بيماري وبا خبر داد که نزدیک به  64 نفر از مهاجران غیرقانونی که از کشورهای افغانستان و پاکستان به ایران آمده‌اند، بیماری وبا در آنها شناسایی شده است که اغلب این بیماران در شهرهای زاهدان، زابل، کرمان و مناطق اطراف این شهرها، دیده شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار