مخالفت احزاب و شخصيت هاي مصري با حمله به سوريه

احزاب و شخصيت هاي سياسي مصري حمايت خود را از سوريه در برابر تهديد به جنگ عليه اين کشور اعلام و هرگونه حمله به اين کشور را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ برخي احزاب و شخصيت هاي سياسي در مصر تلاش هاي آمريکا را براي حمله نظامي به سوريه محکوم کردند و از اتحاديه عرب خواستند از تصميمات خود براي تشويق غرب به دخالت در امور سوريه دست بردارد. 

اسلام ابوالمجد خبرنگار اين شبکه در مصر در گزارشي در اين باره با اشاره به واکنش هاي پياپي مصري ها در مخالفت با هرگونه حمله نظامي احتمالي آمريکا عليه سوريه گفت: از نظر مصري ها ارتش سوريه اولين ارتش منطقه و بارزترين متحد نيروهاي مسلح مصر است. در همين حال شخصيت ها و ناظران سياسي مصري نيز از موضع اتحاديه عرب در قبال بحران سوريه انتقاد کردند و اين اتحاديه را به تامين پوشش سياسي براي عمليات نظامي عليه اين کشور متهم کردند. جوزف نسيم عضو دفتر سياسي حزب الجبهه در مصر گفت: اتحاديه عرب متشکل از تعدادي کشور شکست خورده است و پوشش سياسي لازم را براي هرگونه اقدام ويرانگرانه عليه کشورهاي عربي فراهم مي کند. حمدي الفخراني از رهبران برجسته جبهه نجات ملي مصر گفت: من مخالفت حمله آمريکا به سوريه و دخالت در اين کشور هستم. 

در ادامه گزارش آمده است: سازمان هاي حقوقي طرح هاي مختلفي براي حل سياسي بحران سوريه و متوقف کردن خونريزي ها در اين کشور به دور از هرگونه دخالت خارجي و نيز تشکيل دولت انتقالي با مشارکت همه طرف هاي سياسي ارائه کرده اند و در همين حال از برخي کشورهاي عربي خواستند دست از درخواست هاي خود از غرب براي حمله به سوريه بردارند. 

نجيب جبرائيل عضو سازمان حقوق بشر مصر نيز در سخناني بر ضرورت جلوگيري از انتقال سلاح به سوريه از ديگر کشورها و نيز برگزاري فوري نشست سران عرب براي تشکيل دولت موقت ائتلافي تاکيد کرد و افزود کشورهاي عربي نيز نبايد خاک خود را براي عبور و مرور نيروهاي بيگانه براي ورود به سوريه قرار دهند. 

ابوالمجد در ادامه گزارش خود گفت: مردم مصر نيز به نوبه خود درباره تکرار سناريوي جنگ عراق هشدار دادند و به صراحت اسرائيل را عامل حمله نظامي احتمالي به سوريه دانستند. يک شهروند مصري گفت: به هيچ وجه نمي توانيم بپذيريم که يک کشور بيگانه به سوريه حمله کند. ديگر شهروند مصري مخالف جنگ عليه سوريه نيز گفت: شاهد بوديم که در عراق و ليبي چه اتفاقاتي افتاد. 

در پايان گزارش با اشاره به مخالفت هاي گسترده سياسي و مردمي در مصر با حمله به سوريه و درخواست ها براي حمايت همه جانبه از مردم اين کشور آمده است: مصري ها معتقدند تجاوز آمريکا به حمله عليه سوريه محدود نخواهد شد بلکه اين کشور در صدد فروپاشي خاورميانه است. 
برچسب ها: سوریه ، احزاب ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار