افزایش حضور نظامي ترکیه در مرزهاي با سوریه

ترکيه به منظور آمادگي براي حمله احتمالي غرب عليه سوريه، تعداد زيادي از نيروهاي خود را در طول نوار مرزي با سوريه مستقر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني العربيه ؛ در همين حال نيروهاي هلندي وابسته به ناتو مستقر در مرزهاي ترکيه و سوريه آمادگي خود را براي مقابله با هرگونه حمله سوريه به مرزهاي ترکيه اعلام کرد. 

در گزارشي دراين باره آمده است: در حالي که به نظر مي رسد کشورهاي مختلف جهان درباره حمله به سوريه دچار اختلاف نظر شده اند، شمار زيادي از نيروهاي ترکيه به همراه تجهيزات زرهي و آتشبارهاي موشکي ضد هوايي در مرزهاي سوريه به حال آماده باش در آمده اند. ناظران بر اين باورند که ترکيه با توجه به درخواست هاي مکرر از جامعه بين المللي براي حمله به نيروهاي بشار اسد رئيس جمهور سوريه بدون مراجعه به سازمان ملل براي متوقف کردن خونريزي ها در اين کشور، نيروهاي خود را براي مقابله با هرگونه اقدام خصمانه يا حمله شيميايي نظام اسد، در مرزها به حال آماده باش در آورده است. 

پتير کانينگ فرمانده يگان موشک هاي دفاعي هلندي گفت: ماموريت ما اين است که از خاک ترکيه در مقابل هرگونه موشکي که از سوريه شليک مي شود مراقبت کنيم. ما تاکنون اين کار را کرده ايم و از اين پس نيز به کار خود ادامه مي دهيم. 

در ادامه گزارش آمده است: نيروهاي هلندي وابسته به ناتو که از ابتداي امسال در مرزهاي ترکيه مستقر است موشک هاي پاتريوت را براي حفاظت از خاک ترکيه در برابر هرگونه حمله احتمالي نظام اسد در پايگاه اينجرليک ترکيه مستقر کرده است. چهار آتشبار موشکي ديگر از اين نوع نيز که متعلق به آلمان و آمريکاست در ديگر مناطق مرزي ترکيه مستقر شده و در انتظار ساعت صفر است.
برچسب ها: ترکیه ، مرز ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار