ماموريت کشتي‌هاي روسي در مدیترانه چیست؟

هدف از اعزام کشتي هاي جنگي روسيه به درياي مديترانه بازدارندگي در برابر جنگ افروزي آمريکاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم ؛  سخنگوي نيروي دريايي روسيه از حرکت فوري کشتي آبي خاکي «نيکولاي ويرچينگ» از ناوگان درياي سياه به سوي سواحل سوريه خبر داد. کشتي اژدرافکن «ماسکوا» هم در هفدهم اين ماه در محل ماموريت در نظر گرفته شده براي خود در شرق درياي مديترانه مستقر خواهد شد. کشتي اژدرافکن «ايوانوويچ» و کشتي موشک انداز «اشتيل» هم اواخر اين ماه به سواحل سوريه خواهند رسيد. 

عمر الصلح گزارشگر روسيا اليوم افزود: تقويت حضور نيروي دريايي روسيه در درياي مديترانه با توجه گسترده محافل سياسي و نظامي روبرو شده است. به ويژه که همزمان با به صدا درآمدن صداي طبل جنگ در واشنگتن و تشديد بحث بين المللي بر سر شيوه هاي حل بحران سوريه است. 

ناو محافظ «نيواستراشمي»، کشتي هاي آبي خاکي «شاپالين»، «پريسويت» و «نيويليسکاي» و کشتي ضد زيردريايي «ادميرال پانتيليو» در شرق درياي مديترانه حضور دارند. دو کشتي آبي خاکي «ادميرال نووچرکاسک» و «مينسک» امروز وارد درياي مديترانه مي شوند. چند کشتي و قايق حامل موشک هم اواخر اين ماه به درياي مديترانه خواهند رسيد. در ادامه اين گزارش آمده است: آناتولي آنتونوف معاون وزير دفاع روسيه ماموريت اين کشتي ها را اعلام کرد. 

آناتولي آنتونوف گفت:«من تاکيد مي کنم حضور کشتي هاي جنگي ما در درياي مديترانه به معناي تمايل ما براي مشارکت در کشمکش احتمالي منطقه اي نيست. ناوگان دريايي روسيه به طور مستقيم يا غيرمستقيم قصد ندارد در چنين کشمکشي مشارکت کند. کشتي هاي جنگي ما تضمين ثبات و صلح منطقه اي است و اعزام آنها تلاش براي بازدارندگي در برابر ديگر قدرتهاست که به دنبال جنگ افروزي در اين منطقه هستند.» 

گزارشگر روسيا اليوم افزود: با وجود موضع آشکار روسيه دراين باره، محافل سياسي و نظامي غربي همچنان با احتياط تحرکات روسيه را زير نظر دارند. به ويژه که اين محافل معتقدند اين جنگ ممکن است از منطقه خاورميانه فراتر رود. روسيه تلاش مي کند با ايجاد توازن در منطقه، مانع از جنگي شود که تر و خشک را با هم خواهد سوزاند.
برچسب ها: ماموریت ، کشتی ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار