سردار سلامی در گفتگوی ویژه خبری مطرح کرد

اجرای استراتژی آمریکایی در جهان اسلام با آزادی عمل به منافقین/گمانه‌زني‌ها در مورد هلاکت رجوي

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در حالی که گروهک تروریستی منافقین را تا سال گذشته جزء گروه‌های تروریستی می‌شناختند اما با حذف این گروهک از گروه‌های تروریستی امروز به آنها میدان و آزادی عمل داده که بتواند در چارچوب استراتژی و اهداف آمریکایی‌ها در جهان اسلام با محوریت عراق عمل کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی_امنیتی باشگاه خبرنگاران، "سردار سرتیپ حسین سلامی" جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه شب گذشته گفتگوی ویژه خبری با عنوان راهبرد ایران در تغییر امنیت پایدار ملی و منطقه‌ای در پاسخ به این سوال که چرا غرب و آمریکا در ممالک اسلامی از نیروهای نیابتی مانند القاعده، منافقین، پژاک و سایر گروه‌های تروریستی استفاده می‌کند، اظهار داشت: این در حقیقت یک تغییر راهبرد و استراتژی نزد آمریکایی‌هاست که ریشه در واقعیت‌های گذشته مداخلات نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا و جهان اسلام دارد.  
 
وی افزود: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به این واقعیت واقف شده‌اند که سهم مداخلات مستقیم و اشغال‌های سرزمینی سپری شده به دلیل ناکامی‌های فوق‌العاده زیاد آمریکایی‌ها که از اشغال عراق و افغانستان به دست آوردند و متوجه شدند که مداخله مستقیم نظامی سنگین برای تولید منفعت سیاسی دیگر پاسخ نمی‌دهد و فصل یک تغییر استراتژی رسیده است.  
 
سردار سلامی تصریح کرد: آن فصل تغییر استراتژیک در حقیقت به آمریکایی‌ها این ایده را القا می‌کند که کاهش هزینه‌های اقتصادی جنگ به شکلی که دیگر اقتصاد آمریکا زوال را ناشی از هزینه‌های مداخلاتش در منطقه‌ها مختلف نمی‌‍دهند و ارتش مجهز آمریکا تحت تاثیر این مداخلات به فرسایش روحی و سخت افزاری رسیده است، بنابراین به دلیل اینکه که هیمنه و اعتبار راهبردی آمریکا در جهان دچار خدشه نشود یک چرخ راهبردی در سیاست‌های عملیاتی آمریکا در مناطق دور دست به وجود آمده و آن استراتژی استفاده از گروه‌های تروریستی و نیابتی است که توسط آمریکایی‌ها تغذیه می‌شوند و حمایت و پشتیبانی شده و در ذیل نقشه آمریکایی‌ها در تحولات سیاسی منطقه عمل می‌کنند.
 
جانشین فرماندهی کل سپاه گفت: شما شاهد یک پارادوکس اساسی در نگاه آمریکایی‌ها به مفهوم تروریست و حمایت از این گروه‌ها هستید در حالی که آمریکایی‌ها در مفهوم جنگ با تروریست القاعده را به عنوان نقطه مرکزی تهاجمات خود قرار داده بودند اما از القاعده امروز به عنوان نیروی میدانی علیه نظام سوریه استفاده می‌کنند.
 
سردار سلامی افزود: آمریکایی‌ها در حالی که گروهک تروریستی منافقین را تا سال گذشته جزء گروه‌های تروریستی می‌شناختند اما با حذف این گروهک از گروه‌های تروریستی امروز به آنها میدان و آزادی عمل داده که بتواند در چارچوب استراتژی و اهداف آمریکایی‌ها در جهان اسلام با محوریت عراق عمل کند.  
 
وی اظهار داشت: این تغییر رویکرد اساسا پژواک و بازتاب واقعیت‌هایی است که در گذشته به آمریکایی‌ها تحمیل شده و آن‌ها را وادار به یک تغییر رویکرد در کاربرد قدرت نظامی کرده است هم مفهوم قدرت تغییر کرده و هم محیط دچار تغییر و تحولات شده و هم استراتژی‌های ناقص آمریکایی‌ها موجب تولید روندهای جدید شده و آن چه که در منطقه ملاحظه می‌کنیم روندهای جدیدی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند ایجاد کنند.  
 
جانشین فرماندهی کل سپاه در پاسخ به این سوال که آیا استفاده آمریکا از گروه‌های تروریستی و متکی شدن به پهپادها و موشک‌ها در هوا راهبرد جدیدی است یا همان راهبرد قدیمی است، گفت: آمریکایی‌ها از مداخله زمینی به دلیل شکست‌های گذشته تغییر جهت و مسیر داده‌اند و عدم توازن و عدم برابری و تعادل قوا در زمین را با استفاده از کاربرد قدرت هوایی و موشکی می‌خواهند جبران کنند اتفاقی که ممکن است در آینده نزدیک در سوریه بیافتد تابع همین رابطه عملیاتی است که آن‌ها وقتی از برقراری موازنه در زمین عاجز شده‌اند و نتوانستند معادلات میدانی را در زمین به نفع خودشان تغییر دهند با استفاده از یک سناریوی تصنعی و از طریق موشک باران و بمباران هوایی درصدد این هستند که عدم توازن در زمین را با اعمال قدرت هوایی و موشکی جبران کنند.  
 
وی در پاسخ به این سوال که چه نوع دکترین بر تفکر آمریکایی‌ها حاکمیت دارند که به جای تلاش برای تقویت نیروهای هم‌سو با خود در منطقه از لحاظ نظامی گروه‌های تروریستی مانند القاعده، طالبان یا منافقین را که ظاهرا در گذشته با آمریکا مخالفت می‌کردند آیا این‌ها از ابتدا وابسته بودند یا در طی زمان تغییر ماهیت داده‌اند، گفت: اساسا گروه‌های تروریستی ممکن است در فضاهای مختلفی شکل گرفته باشند اما به دلیل این که آن‌ها هم نیاز به فضاهای حیاتی برای بقا و ادامه حیات سیاسی دارند معمولا یک مکمل استراتژیک پیدا می کنند.
 
وی افزود: تلاش آن‌ها این است که دامنه و در ذیل افق‌های راهبردی قدرت‌های بزرگ عمل کنند تا بتوانند در مسیر حرکت آن قدرت‌ها اهداف خود را تامین کنند یعنی در حقیقت یک نوع اشتراک منافع بین گروه‌های تروریستی از یک طرف و یک نیاز برای ادامه بقا از سوی دیگر و هم چنین اشتراک منافع قدرت‌های بزرگ برای به کارگیری گروه‌های تروریستی پیدا می‌شود.  
 
سردار سلامی تصریح کرد: نقطه تلاقی منافع قدرت‌های بزرگ با گروه‌های تروریستی وضعیتی است که شما امروز مشاهده می‌کنید علت آن این است که ظرفیت جنگ‌های کلاسیک و به کارگیری ارتش‌های بزرگ تمام شده و انرژی ارتش‌های بزرگ تخلیه شده و دولت‌ها قادر به تحمل جنگ‌های کلاسیک نیستند و به همین دلیل همه به سمت نبردهای نامتقارن و کم شدت روی می‌آورند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: چند حقیقت در اتفاقی که هفته گذشته در اردوگاه اشرف افتاد حاکم است، اولین نکته این است که هرگز خاطرات تلخ و شیرینی را فراموش نخواهند کرد، خیانت‌ها و جنایت‌ها از یکسو و خدمات از سوی دیگر در ذهنیت و خاطره ملت‌ها باقی می‌ماند، این نکته بسیار مهمی است.

سردار سلامی افزود: نکته دیگر این است که به همین دلیل بسیاری از واقعیت‌هایی که در زمان حال اتفاق می‌افتد ریشه در واقعیت‌های گذشته دارد، همه تحولاتی که شما امروز ملاحظه می‌کنید، ریشه و حقایقی دارد که در گذشته اتفاق می‌افتاد و حتی اگر نسل‌ها عوض شود ساختار ملت هرگز آن واقعه‌ها را فراموش نخواهد کرد.

وی گفت: یکی از اتفاقاتی که هفته گذشته افتاد، دارای اهمیت راهبردی بسیار وسیعی در تحولات آینده منطقه بود؛ ابعاد بسیار وسیع این عملیات به دلیل تحت تاثیر قرارگرفتن حمله احتمالی آمریکا به سوریه فرصت ظهور و انعکاس خبری گسترده‌ای پیدا نکرد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: حادثه حمله جوانان عراقی که در پادگان اشرف اتفاق افتاد، منجر به کشته شدن تعداد زیادی از کادرهای اصلی و اعضای شورای سرکردگی و شورای ملی مقاومت گروهک تروریستی منافقین شد که این عملیات از لحاظ مقیاس تاثیر بیشتری از عملیات‌هایی است که در حجم‌های وسیعی در گذشته اتفاق افتاده است.

وی افزود: تاثیر راهبردی این عملیات بر ادامه حیات منافقین بسیار بیش از تاثیر عملیات مرصاد است، هرچند که حجم این عملیات بسیار کمتر از عملیات مرصاد است، عملیاتی که اتفاق افتاد، دقیقا عصاره و فشرده شده و تراکم بغضی است که مردم عراق از سال‌ها خیانت و جنایت استقرار گروهک تروریستی منافقین در عراق دارند.

سردار سلامی گفت: از سال 1365 گروهک منافقین به سرکردگی مسعود رجوی در عراق مستقر شد و یک پیمان استراتژیکی بین صدام(دیکتاتور سابق عراق) و گروهک تروریستی منافقین بسته شد و دو ماموریت بزرگ را به عهده گرفتند؛ یکی در تکمیل ارتش عراق برای حمله به ساختار دفاعی ما در دوران دفاع مقدس و یکی هم کنترل نیروهای معارض داخلی عراق و سرکوب همه نیروهایی که در جهت تعارض با صدام عمل می‌کردند.

وی افزود: از آن سال تا به امروز هیچ لحظه و روزی نبوده که ارمغان منافقین برای مردم عراق آوارگی، ترس، قتل عام، کشتار، خاموش شدن فانوس‌های امید در خانه‌های عراقی و یتیم شدن بسیاری از فرزندان عراقی نباشد، تاریخ بسیار آلوده و ننگ‌آور و کریه‌ را منافقین در عراق ایجاد کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: اوج این خباثت و جنایت که در حق مردم عراق انجام دادند ماجرای سرکوب قیام و نهضت شعبانیه عراقی‌ها بود که بعد از حمله عراق به کویت و حمله آمریکا به عراق انجام شد که صدام(دیکتاتور سابق عراق) از کویت بیرون رانده شد.

وی افزود: بعد از شکست عراق در مقابل تهاجم آمریکا به کویت مردم عراق شیعیان از جنوب و اکراد از شمال قیامی علیه صدام(دیکتاتور سابق عراق) آغاز کردند و درصدد این بودند که با استفاده از فرصت به وجود آمده بتوانند این نظام سرکوب‌گر و دیکتاتور را ساقط کنند و مردم عراق را از شر این موجودیت منحوس نجات بدهند.

سردار سلامی تصریح کرد: صدام(دیکتاتور سابق عراق) بهترین راهی که برای سرکوب و قیام اتخاذ کرد، این بود که منافقین را در جبهه شمال یعنی در منطقه کلار، خالقین، جلودار، کرکوک و شهرهای مناطق کردنشین علیه اکراد به کار گرفت و از جنوب قیام شیعیان را با پیشتازی و پیشگامی قرار گرفتن منافقین خطوط مقدم این جبهه را هدایت کرد، اینها سپر اولیه تهاجمی صدام(دیکتاتور سابق عراق) به مردم عراق شدند.

وی ادامه داد: در اثر این قتل عام فجیع که منافقین از مردم عراق به عمل آوردند، که حتی تانک‌های آنها در نجف و کربلا با مردم عراق جنگیدند حدود 25 هزار شهید از مردم عراق چه افراد سنی شمال و چه شیعیان جنوب این حاصل مداخله مستقیم منافقین در سرکوب قیام و انقلاب مردم عراق بود.

سردار سلامی افزود: برای بدست آوردن آزادی و خلاصی از شر یک نظام معکوس دیکتاتوری منحصر به فرد در تاریخ که به نظر می‌رسد تاریخ مثالی نمی‌تواند مشابه آن دیکتاتوری، سرکوب و خشونت را داشته باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: منافقین چنین خاطره تلخ و غم انگیزی را در صحنه اجتماعی عراق به جا گذاشتند که هنوز این عارضه تقریبا بخش اعظمی از خانواده‌های عراق را تحت تاثیر خودش قرار داده است.

وی افزود: جنایات منافقین در عراق به این ختم نشد، این جنایات حتی تا به امروز ادامه پیدا کرد و هنوز هم گروهک تروریستی منافقین بسیاری از انفجارهایی که در عراق می‌افتند و کشته‌های زیادی که از این مردم مظلوم می‌گیرند نقش بسیار موثر و اساسی دارد.

وی ادامه داد: در درگیری‌های فرقه‌ای و طایفه‌ای در عراق، این‌ها نقش‌های مهمی را ایفا می‌کنند، همچنین در تضعیف دولت‌های مرکزی عراق هم نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند، در برهم زدن رابطه سیاسی با همسایگان به خصوص جمهوری اسلامی ایران نقش‌های اول را دارند.

سردار سلامی افزود: بنابراین وقتی چنین تصویری در ذهنیت مردم عراق از یک گروهک در درون سرزمینشان وجود دارد که هنوز به رغم همه تحولاتی که در عراق صورت گرفته است، حزب بعث فروپاشیده، صدام(دیکتاتور سابق عراق) اعدام شده و ارتش عراق ناپدید و نابود شده است، اما منافقین همچنان به عنوان یک گروهک تروریستی سرکوبگر و خشن همچنان تحت‌الحمایت آمریکایی‌ها است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: مردم عراق نمی‌توانند تحمل چنین وضعیتی را داشته باشند و نمی‌توانند بپذیرند گروهکی که سالها در قتل عام فرزندان این ملت نقش داشته است و خانواده‌های بی‌شمار را از یک زندگی سعادتمند محروم کرده‌اند، همچنان با آزادی عمل در سرزمین عراق و تحت حمایت آمریکایی ها قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: به صورت طبیعی این عملیات عکس‌العمل و بازتاب خاطرات تلخی بود که مردم مسلمان عراق از آن لحظه استقرار منافقین از سال 1365 تا به امروز در عراق داشتند، منافقین فقط برای ملت عراق خشونت، قتل عام و ترور را به ارمغان نیاوردند بلکه آنها در تاریخ کشور ما هم یک وضعیتی سرشار از نفرت ایجاد کردند.

سردار سلامی افزود: از 17 هزار شهید تروری که در چند روز گذشته یادواره تجلیلی از آنها برگزار شد، 16 هزار نفر از این شهدای ترور توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسیدند و این درصد بسیار بالایی است.

وی تصریح کرد: تقریبا حدود 10 درصد از مجموع شهدایی است که ما در دفاع مقدس در طول 8 سال جنگ خارجی با مقیاس جهانی داده‌ایم.

وی ادامه داد: در فاجعه 7 تیر و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، منافقین بودند که این عملیات را انجام دادند، شهید رجایی و شهید باهنر را هم اینها ترور کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: فهرست افراد ترور شده توسط منافقین را که در دهه‌های 60 اتفاق افتاد ملاحظه می‌کنید، به خانم‌های خانه‌دار، کسبه و کارمندان برخورد می‌کنید، دستور کار منافقین این بوده است که هرکسی که چهره حزب‌اللهی دارد باید ترور شود، به همین دلیل 16 هزار نفر توسط منافقین ترور شدند.

سردار سلامی گفت: منافقین در سال 1365 در عراق مستقر شدند و به تعبیر خودشان 99 عملیات علیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جنگ انجام دادند.

وی تصریح کرد: براساس آماری که خودشان ارائه می‌دهند، 9 هزار و سیصد نفر شهید از ما در دفاع مقدس گرفته‌اند، عملیات‌های متعددی انجام داده‌اند که عملیات مرصاد از دید آنها فروغ جاویدان(غروب جاویدان) نامیده می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: واحدهای ارتش اسارت بخش را ارتش آزادی‌بخش می‌نامیدند، یک ارتشی که توسط رژیم صدام(دیکتاتور سابق عراق) با حدود 3، 4 هزار نیرو گسترش داده بودند در امتداد جاده سرپل ذهاب به سمت اسلام آباد و به سمت کرمانشاه تا از قزوین به تهران برسند و آنجا جشن پیروزی برپا کنند که با فضل الهی با واکنش‌های بسیار سنگینی از طرف نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران مواجه شدند، این عملیات به شکل پیروزمندانه‌ای به نفع جمهوری اسلامی ایران به اتمام رسید.

سردار سلامی تصریح کرد: پس از پایان جنگ آنها دست از کارهای تروریستی برنداشتند، حتی عملیات های خمپاره‌زنی در تهران را دستور کار خود قرار داده بودند.

وی ادامه داد: وقتی گروهکی در تاریخ دو ملت این همه تاثیرات جنایی و خیانتکارانه دارد، طبیعی است که فرزندان بازماندگان آن قتل عام‌های فجیعی که از عراق به عمل آمده، اجازه نمی‌دهند که این گروهک محل امنی را در محیط عراق پیدا کنند تا به رشد و نمو حیات سیاسی خود ادامه دهد.

وی گفت: عملیاتی که هفته گذشته انجام شد یک عملیات خودجوش بود که توسط فرزندان و بازماندگان شهدای انتفاضه شعبانیه اتفاق افتاد که توانست تاثیرات بسیار شگفت‌انگیزی را در سیستم سیاسی و مدیریتی گروهک تروریستی منافقین ایجاد کند و پیامدهای بسیار نگران کننده و ناامیدکننده در سیستم روانی، روحی و سیاسی آنها برای آینده به جای گذارند.

سردار سلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه گروهک منافقین نتوانست این موضوع را پیش‌بینی کند، گفت: حدود دو سال پیش مردم مسلمان عراق از این جنایات به تنگ آمده بود، روزانه تجمعات سنگینی را در جلو اردوگاه اشرف علیه منافقین برقرار می‌کردند تا اینکه بالاخره دولت عراق تحت فشاری که مردم عراق به این دولت وارد کردند، مجبور شد حدود 3 هزار نفر از منافقین را که نزدیک به تمام گروهک بودند، از پادگان اشرف به مقر لیبرتی در مرکز بغداد در کنار فرودگاه بغداد منتقل کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه، اظهار داشت: نکته قابل توجهی که وجود دارد، حماقت و اشتباه فاحشی است که سرکرده این گروهک انجام داده است، این گروهک دست به تفکیک زد و حدود 100 نفر از اصلی‌ترین و موثرترین کادرهای  سرکردگی این گروهک را در پادگان اشرف نگه داشت.

وی ادامه داد: دلیل این کار این بود که با تغییر دولت در عراق و حفظ بخشی از پادگان اشرف قادر هستند نیروهای خود را از کمپ لیبرتی به پادگان اشرف منتقل کنند.

وی اظهار داشت: پادگان اشرف پادگان بسیار بزرگی است، حدود 7 کیلومتر ابعاد این فرودگاه است، دولت عراق دفعات بسیار زیادی به این‌ها اخطار کرده که تمام اشرف را ترک کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه این عملیات را به‌دلیل تأثیر سنگینی که بر روحیه منافقین گذاشته، نمی‌توان با عملیات کشتن بن‌لادن مقایسه کرد، اظهار داشت: این عملیات اعتماد به نفسی به مردم ‌داد و مطمئناً این مردم حضور منافقین در عراق را نمی‌پذیرند. با این حوادث، عراق نمی‌تواند مأمنی برای حضور منافقین باشد. به نظر می‌رسد که منافقین حتی زیر چتر آمریکا هم میدان امنی برای حضور در عراق ندارند.
 
سلامی با اشاره به گذشت یک هفته از این حادثه و عدم واکنش از سوی سرکرده این گروهک تروریستی، اظهار داشت: این عدم واکنش گمانه‌زنی‌هایی را رقم کرده که رجوی یا کشته شده یا آن‌قدر حماقت کرده و کادرهای اصلی را دستچین کرده که زیر فشارهای اعضای سازمان قادر به توجیه اشتباهش نیست و به سکوت روی آورده است. سکوت یا نشانه بهت و حیرت رجوی است یا هلاکت او چرا که منافقین امروز نیاز به دلجویی و بازیابی از سوی سرکرده‌شان دارند ولی این عملاً دیده نمی‌شود.
 
وی با بیان اینکه تمام کشته‌شدگان در پادگان اشرف در تمام جنایت‌های علیه مردم ایران و عراق نقش اول را دارند، خاطرنشان کرد: این افراد به‌اندازه قتل‌عام‌های هسته‌ای هیروشیما  و ناکازاکی از ایران و عراق کشته گرفته‌اند اما آمریکا و غرب واکنشی نشان ندادند ولی امروز که 52 نفر جانی به سزای جنایاتشان در دادگاه مردمی رسیده و کشته شده‌اند، غرب آن را به‌عنوان فاجعه تلقی می‌کند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به زندگی گذشته اعضای منافقین و عدم آشنایی با امکانات روز همچون موبایل، تصریح کرد: در جابه‌جایی منافقین به لیبرتی 200 نفر از آنها فرار کردند که هیچ‌یک از آنان روش کار با موبایل را بلد نبودند و اینترنت را نمی‌شناختند؛ آنها در یک اسارت ذهنی و خفقان فکری بودند و فقط باید تلویزیون سیمای نفاق را می‌دیدند. مغز این افراد شست‌وشو داده شده است. اینها با جاسوسی در محیط هسته‌ای ایران، بخشی از اطلاعات مستند را با اطلاعات غیرواقعی ترکیب کردند و یک فضای خیالی و تصنعی در نظام بین‌الملل نسبت به فعالیت هسته‌ای کشورمان ایجاد کردند".
 
سلامی در ادامه به بررسی آماری عملیات مرصاد با حادثه اخیر کمپ اشرف پرداخت و گفت: در عملیات مرصاد، تنها 3 کادر اصلی میان کشته شدگان منافقین بودند اما در عملیات اخیر 52 نفر از کادرهای اصلی و مؤثر منافقین کشته شده‌اند.
 
سلامی در ادامه به وضعیت آمریکا در پی تحولات اخیر اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی شبکه میدانی آمریکا را برهم زده و آنان عمق استراتژیک اطلاعات منطقه‌ای خود را در حال فروپاشی می‌بینند، لذا این گروهک منافقین را از لیست تروریست‌ها خارج کردند و به آنها امکانات دادند تا میدان عمل پیدا کنند. بر همین اساس پس از این حادثه، معاون وزیر خارجه آمریکا با مریم رجوی تماس گرفته و از او دلجویی کرده و گفته نیروهای‌شان را از اشرف بیرون ببرند و گفته که از آنها حمایت می‌کنند.
 
به‌گفته وی، "در ایران سازه‌های امنیت در تمام ارکان کشور مستحکم است و امنیت مردمی شده است، مردم رابطه بسیار خوبی با نظام اسلامی دارند که این سه دهه و فتنه عجیب 88 نیز نشان داد مردم برای دفاع از انقلاب در تمام صحنه‌ها پیشگام مخاطرات هستند. علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی مردمی 70 میلیونی در کشور وجود دارد و کنار آن ساختارهای اطلاعاتی کاملاً هوشمند، حاکم است. پایگاه‌های بسیج پاسخ‌های زمانی را به هر موضوعی به کمترین زمان کاهش دادند و دارای نفوذناپذیرترین و عمیق‌ترین محیط امنیتی هستیم.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با بیان اینکه برای امنیت نیاز به برنامه‌ریزی، مجاهدت، تلاش و مشارکت وسیع مردمی است، اظهار داشت: تمام این سازوکارها با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ایجاد شده است. ملت ما متمایز از همه مردم جهان بحران‌های بزرگی  را پشت سر گذاشته اما به‌موازات آن پیشرفت کرده‌ایم و این به‌خاطر خصوصیات منحصر به فرد دینی و ملی مردم ما و ساختار ولایی نظام ماست که می‌تواند همه  بحران‌ها را با هر مقیاسی با موفقیت پشت سر بگذارد.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: منافع ، قدرت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار