انتشار 13 فیلم ویدئویی قربانیان حمله شیمیایی در سوریه از سوی کمیته اطلاعات سنای آمریکا/ صحت فیلم شیمیایی سوریه از سوي خبرگزاري‌هاي مطرح جهان زیر سوال است

کمیته اطلاعات سنای آمریکا 13 فیلم ویدئویی را که مدعی است مربوط به حمله شیمیایی 21 اوت در حومه دمشق است، منتشر کرد. شبکه‌های خبری اصلی آمریکا از جمله سی‌ان‌ان، این فیلم‌ها را روز شنبه منتشر کرده و شدیدا این موضوع را مورد تایید قرار دادند که نمی‌توانند سندیت و اعتبار آن‌ها را به صورت مستقل تعیین کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری شین هوا، این فیلم‌های ویدئویی تصاویری از کودکان و بزرگسالان را نشان می‌دهد که با وجود عدم خونریزی و جراحات مشخص بر روی بدنهایشان حالاتی از تشنج و کف بر روی دهانشان دیده می‌شود که نشانه‌هایی از حمله شیمیایی است.
این فیلم‌ها در ابتدای امر برای اعضای کمیته اطلاعات سنا و به درخواست دایان فاینشتاین، رئیس این کمیته به نمایش درآمد.
این کمیته اعلام کرد که فیلم‌ها توسط مرکز "اطلاعات باز" آمریکا و از تصاویر و صحنه‌های مرتبط با حمله 21 اوت 2013 در حومه دمشق سوریه تهیه شده است.
این کمیته در بیانیه‌ای آورده است: تمامی این فیلم‌ها توسط کاربران حامی مخالفان سوریه در یوتیوب منتشر شده‌اند. به جز یکی مابقی این فیلم‌های ویدئویی توسط کانال خبری حامی مخالفان سوری منتشر شده‌اند.
شبکه‌های خبری اصلی آمریکا از جمله سی‌ان‌ان، این فیلم‌ها را روز شنبه منتشر کرده و شدیدا این موضوع را مورد تایید قرار دادند که نمی‌توانند سندیت و اعتبار آن‌ها را به صورت مستقل تعیین کنند.
دولت واشنگتن مدعی شد که دولت سوریه از گاز سارین در حمله 21 اوت سال جاری میلادی علیه مردم این کشور استفاده کرده و باعث کشته شدن 1429 تن از جمله 426 کودک شده است؛ ادعایی که دولت دمشق به شدت رد می‌کند و شورشیان سوری را عامل این حمله می‌داند.
این فیلم‌ها زمانی برای عموم منتشر شد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و متحدان دموکراتش در کنگره به دنبال تشدید مبارزات و کمپین برای به دست آوردن رای مردم به منظور حمایت از حمله نظامی علیه سوریه هستند.
اوباما همچنین قرار است با شش شبکه اصلی آمریکا دوشنبه شب و پیش از سخنرانی تلویزیونی خود از کاخ سفید در روز سه‌شنبه درباره کسب حمایت مردمی به منظور حمله محدود به سوریه به مصاحبه بپردازد.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار