در دانشگاه علم و صنعت؛

احمدي‌نژاد: ملت ايران در انجام ماموريت بشريت رسالت ويژه‌اي دارد

رئيس‌جمهور سابق كشورمان گفت: ملت ايران در انجام ماموريت بشري رسالت ويژه‌اي دارد و به يك قوم و نژاد محدود نيست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور سابق كشورمان در مراسمي كه پيش از ظهر امروز(يکشنبه) به مناسبت حضورش در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با بيان اين كه صميمانه از اساتيد و دوستانم در دانشگاه علم و صنعت و خصوصا دانشكده معماري و شهرسازي تشكر مي‌كنم، گفت: امروز مي‌خواهم در محضر شما درس پس دهم زيرا هنوز احساس مي‌كنم كه دانشجو هستم.  
 
وي افزود: اگر بخواهيم به دانشگاه به طور مبنايي بپردازيم، بايد يك اصولي را در نظر بگيريم و براساس آن مسير خود را ادامه دهيم.
 
رئيس‌جمهور سابق كشورمان با بيان اينكه توجه به اصل انسان از اهميت فراواني برخوردار است، تصريح كرد: هر امري كه در اين دنيا اهميت دارد علتش انسان است و بايد گفت بالاترين ظرفيت خلق شده، در وجود انسان دميده شده است.  
 
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: همه موجودات نشانه است اما بالاترين تجلي و مقام در وجود انسان است و خدا همه عالم را براي انسان خلق كرده است از اين رو انسان بايد آيينه معرفي خدا باشد و در راستاي برپايي عدالت كه وظيفه‌اش است، گام بردارد.  
 
رئيس‌جمهور سابق كشورمان افزود: راه رسيدن به جهان متعالي از سوي انسان از طريق انديشه‌ورزي و علم تحقق پيدا مي‌كند و يك ملت زماني مي‌تواند به قله‌ها برسد كه كار علمي را جدي بگيرد.  
 
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه دينداري بدون علم امكان‌پذير نيست، اظهار داشت: اصل دين، معرفت است و براين اساس علم و آگاهي بايد در جامعه كشور به كار گرفته شود.
 
وي تصريح كرد: به حمد خدا دانشگاه‌هاي ما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دگرگون شد و امكانات علمي قابل قبولي به دست آورد كه امروز شاهد هستيم كه دانشگاه‌هاي ما در عرصه‌هاي مختلف توفيقات بسياري دارند.  
 
رئيس‌جمهور سابق كشورمان با اشاره به اينكه ملت ايران در انجام ماموريت بشريت رسالت ويژه‌اي دارد، تصريح كرد: ايران يك قوم و نژاد نيست و هيچ وقت در تاريخ منوط به يك جغرافيا نبوده بلكه يك فرهنگ است.
 
احمدي‌نژاد در پايان خاطر نشان كرد: ملت ايران همواره حق‌طلب بوده و نگاه جهاني داشته‌است لذا به طور حتم بايد برپايه عدالت مسير خود را ادامه دهد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ماموریت ، بشری ، رسالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار