چگونه مي توان از باتري لپ تاپ بيشتر استفاده كرد؟ + آموزش

دريچه امروز به شما ترفند ساده اي را ياد مي دهد كه مي توانيد ميزان مصرف برق در لپ تاپ خود را كاهش دهيد.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ از وقتي پاي لپ‌تاپ‌ها در ميان رايانه‌ها باز شد، موضوع کنترل بر ميزان مصرف رايانه‌ها اهميت بيشتري پيدا کرد.

 

لپ‌تاپ‌ها با باتري کار مي‌کنند و صاحبان آن‌ها دوست دارند رايانه‌‌هايشان بيشتر روشن بماند. به همين دليل مايکروسافت از ويندوز XP تا به ويندوز 8 امکان تنظيم ميزان مصرف رايانه را در اختيار کاربران ويندوز قرار داده است اما تنظيمات ميزان مصرف رايانه چه معنايي دارد؟

 

قطعات مختلف رايانه به طور پويا از انرژي مصرف مي‌کنند. يعني مي‌توانند در هنگام نياز قوي‌تر يا در هنگام بي‌کاري ضعيف‌تر عمل کنند و بالطبع، انرژي بيشتر يا کم‌تري صرف کنند.
به عنوان مثال USBها هميشه مقدار کمي انرژي مصرف مي‌کنند، در حالي که ممکن است شما هيچ وسيله‌اي به آن‌ها متصل نکرده باشيد. اين پورت‌ها هميشه گوش به زنگ هستند تا اگر وسيله‌اي به آن‌ها متصل شد، کار خود را آغاز کنند و اين گوش به زنگي، يعني مصرف انرژي. هاردديسک هميشه روشن است تا رايانه بتواند به کار خود ادامه دهد و خاموش شدن آن، به معناي Sleep شدن رايانه است. حال اگر رايانه خود را براي چند ساعت روشن رها کرده باشيد، هاردديسک چه طور عمل کند؟ آيا خاموش شود يا همچنان روشن باقي بماند؟ نمايشگر يکي از پر مصرف‌ترين قطعات رايانه است و هر اندازه که روشنايي بيشتري داشته باشد، مصرف آن نيز بالا مي‌رود. شايد در هنگام کار با لپ‌تاپ‌ها، بد نباشد کمي از نور نمايشگر کاست و چند دقيقه‌اي به دوام باتري افزود.
اين نوع مثال‌ها را مي‌توان در مورد بيشتر قطعات رايانه تکرار کرد و با تفکر دقيق درباره آن قطعه، برنامه‌اي کاملا شخصي براي رايانه خود در نظر گرفت. براي اين که اين برنامه‌ريزي را اعمال کنيد، به Power Options نياز خواهيد داشت.
 


براي دسترسي به اين واسط در ويندوز 7 و 8 به مسير:

 

Control Panel\Hardware and Sound\Power Options

 

مراجعه کنيد. بـه طور پيش‌فـرض در رايانه‌ها با سه حالت از قبل تعريف شده Balanced ،Power Saver و High Performance رو‌به‌رو خواهيد بود. اين سـه حالت، سه برنامه از قبـل تعيين شـده براي مديريت ميزان مصرف انرژي است. البته لپ‌تاپ‌ها متناسب با تنظيمات کارخانه مي‌توانند انتخاب‌هاي بيشتري نيز داشته باشند.

براي درست کردن يک برنامه کاملا شخصي براي خودتان نيز مي‌توانيد از دکمه Create Power Plan در ستون سمت چپ اين واسط بهره بگيريد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جعفرپور
۱۶:۲۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
شرمنده اما اطلاعات خاصی جز گفتن یه نکته نکردین تو این مطلب باشگاه خبرنگاران پیر
آخرین اخبار