جنجالی‌ترین فوتبالیست‌ها در فصل نقل و انتقالات

روز پاياني نقل و انتقال‌ها همان حال و هواي هميشگي را داشت. تيم‌ها تا ساعت‌هاي پاياني در حال چانه‌زني براي خريد بازيكن مورد علاقه‌شان بودند. برخي از جابه‌جايي‌ها در دقيقه‌هاي آخر انجام شدند ولي برخي‌ تيم‌ها هم با وجود تلاش فراوان تيم‌ها براي دست يافتن به نتيجه، موفق نبودند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بيشتر باشگاه‌ها نتوانستند نقطه‌هاي ضعف خود را با جذب بازيكنان مورد علاقه بپوشانند. اين بازيكنان راهي تيم‌هاي ديگري شدند تا به جز حسرت چيزي براي هواداران باشگاه باقي نماند اما در سوي ديگر برخي تيم‌ها وجود دارند كه با خريد بازيكنان مورد علاقه‌شان فصلي روشن را پيش روي خود متصور هستند.

ايسكو - مالاگا به رئال مادريد (30 ميليون يورو)



بايد ديد ايسكو تا چه حد خوب است كه رئال مادريد براي باز شدن فضا براي نمايش اين بازيكن حاضر شد كاكا را به ميلان بفرستد و مسوت اوزيل را نيز به آرسنال بفروشد؟ البته كه اين بازيكن 21 ساله يكي از بهترين هافبك‌هاي تهاجمي در فوتبال دنياست. بدون شك ايسكو نيز زماني كه با 30 ميليون يورو از مالاگا بسانتياگو برنابئو آمده اين موضوع را مي‌دانست. او از زماني كه در تركيب رئال مادريد قرار گرفته، خوب بودن خودش را ثابت كرده و به يكي از بازيكنان كليدي رئال بدل شده است. سه گل در سه ديدار ابتدايي لاليگا نشان از فوق‌العاده بودن خريد رئال مادريد دارد. حريفان از اينكه ايسكو روز به روز بهتر مي‌شود هراس دارند.

داويد ويا - بارسلونا به اتلتيكو مادريد (1/5 ميليون يورو)



با حضور نيمار در بارسلونا مي‌شد پيش‌بيني كرد كه جا براي ادامه حضور داويد و يا تنگ شده باشد اما از سويي اينكه بارسلونا حاضر شده باشد يكي از بهترين مهاجمان تاريخ تيم ملي فوتبال اسپانيا را تنها با 1/5 ميليون يورو به باشگاه دوم شهر مادريد واگذار كند تا حدي گيج‌كننده است. در واقع درست است كه ويا 31 ساله شده ولي بدون شك يكي از زهردارترين مهاجمان حال حاضر اروپاست. او در نخستين حضور رسمي در تركيب اتلتيكو مادريد در سوپر جام باشگاه‌هاي اسپانيا مقابل بارسلونا به ميدان رفت و با شوتي سر ضرب موفق به گشودن دروازه كاتالان‌ها شد تا ارزش‌هايش را خيلي زود به رخ تيم پيشين خود بكشد. اين گل نشان از آن داشت كه حتي اگر بازيكني همواره در اوج آمادگي قرار نداشته باشد ولي كلاسش ثابت مي‌ماند.

كارلوس توز - منچسترسيتي به يوونتوس (10 ميليون يورو)



اينكه سران منچسترسيتي دوست داشتند هر چه زودتر از دست آپاچي آرژانتيني خلاص شوند بر كسي پوشيده نيست. از زماني كه توز از منچستريونايتد به سيتي نقل مكان كرد بيش از آنكه براي اين تيم سود داشته باشد، ضرر داشت. اكنون او در يوونتوس رفتارهايي كه در سيتي داشت را ندارد. كارلوس در تركيب بيانكونري به يك مهاجم مياني كلاسيك و بسيار پرقدرت تبديل شده است. بسياري كارلوس توز را بازيكني مي‌دانند كه ثبات ندارد. او خيلي كم در اوج آمادگي قرار مي‌گيرد و پس از آن در هر باشگاهي كه بوده محو شده است اما اكنون در يوونتوس به مانند يك آپاچي تمام عيار به ميدان مي‌رود و به شكلي بازي مي‌كند كه همه را به تحسين واداشته است. او در سه ديدار رسمي براي يوونتوس سه بار دروازه حريفان را باز كرده است.

مسوت اوزيل - رئال مادريد به آرسنال (50 ميليون يورو)



پس از آنكه در ساعت‌هاي پاياني فصل نقل و انتقال‌هاي تابستاني اعلام شد كه مسوت اوزيل در حال امضاي قرارداد با آرسنال است، ابراز خوشحالي جك ويلشر و آرون رمزي، دو تن از هافبك‌هاي جوان آرسنال از اين موضوع نشان‌دهنده اين است كه اوزيل تا چه حد بازيكن بزرگي است. سران آرسنال به خوبي پول خود را براي قدرتمندتر كردن تيم‌شان استفاده كردند. هيچ كس نمي‌تواند بگويد آنها مي‌توانستند اين پول را در جاي ديگري براي بهتر شدن تيم‌شان هزينه كنند. در هر حال آرسنال در حالي توانسته بهترين هافبك تهاجمي دنيا را به تيمش بياورد كه زين‌الدين زيدان، دستيار سرمربي رئال مادريد بر اين باور است كه با رفتن اوزيل از رئال، داشتن ديد خوب، كنترل توپ فوق‌العاده و پاس‌هاي گل نيز از سانتياگو برنابئو رخت بر بسته است.

پائولينيو - كورينتيانس به تاتنهام (6/20 ميليون يورو)



يك هافبك خوب كه در اين روزها كمتر مي‌توان مانند او را پيدا كرد. اين را ممكن است ديويد مويس، سرمربي منچستريونايتد كه در فصل نقل و انتقال‌ها نتوانست يك هافبك در كلاس جهاني را به تيمش بياورد به خوبي درك ‌كند. آندره وياس بواس، سرمربي جوان و پرتغالي تاتنهام با شكستن ركورد نقل و انتقال‌هاي باشگاه‌ درست پس از جام كنفدراسيون‌ها پائولينيو را از كورينتيانس به تيمش آورد. او كه بايد چند سال پيش وارد فوتبال اروپا مي‌شد مورد توجه باشگاهي چون اينترميلان نيز قرار داشت. نمايش او در جام كنفدراسيون‌ها آنقدر خيره‌كننده بود كه همه انتظار داشتند او راهي تيم ديگري كه در ليگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد شود، اما او سر از يك تيم لندني درآورد تا سال‌هاي آينده‌اش را درخشان‌تر از گذشته سپري كند.

رادامل فالكائو - اتلتيكو مادريد به موناكو (60 ميليون يورو)




حالا هر چيزي كه درباره انتقال فالكائو از تيم دوم شهر مادريد به موناكو فكر كنيد، ولي به نظر مي‌رسد اين يك قرارداد خوب براي تيمي بود كه به تازگي به ليگ يك فرانسه بازگشته است. با توجه به اينكه 27 ساله است، در فرم بسيار خوبي به سر مي‌برد. بسياري دو فصل اخير را بهترين دوران فوتبال او نامگذاري كرده‌اند. به همين خاطر بسياري از كارشناسان بر اين باور هستند كه او به هر تيم ديگري هم مي‌رفت، مي‌توانست بسيار تاثيرگذار ظاهر شود. او با قدرت و انرژي‌اي كه دارد همچنان مي‌تواند در اوج باقي مانده و به بهترين انتقال ليگ فرانسه بدل شود.

نيمار - سانتوس به بارسلونا (57 ميليون يورو)




به نظر مي‌رسد سرنوشت نيمار پيوستن به بارسلونا بوده است اما فقط اين سوال وجود داشته كه چه زماني اين انتقال صورت مي‌گيرد. همواره تصور مي‌شد او تابستان سال آينده و پس از پايان جام جهاني 2014 به اين تيم مي‌آيد اما پس از حذف افتضاح بارسلونا در ليگ قهرمانان فصل گذشته مقابل بايرن مونيخ با نتيجه هفت بر صفر، سران كاتالان جذب نيمار را يك سال زودتر انجام دادند. درست است كه در تمرين‌هاي پيش‌فصل سلامتي بدني نيمار به خاطر انجام عمل جراحي لوزه و بيماري كم‌خوني زير سوال رفته بود ولي با اين حال 57 ميليون يورويي كه براي اين بازيكن پرداخت شده ارزشش را داشته است.

ادينسون كاواني - ناپولي به پاري سن ژرمن (64 ميليون يورو)



شايد خود كاواني هم بداند كه ارزش او براي انتقال به پاري سن ژرمن 64 ميليون نبود. او بدون شك سخت‌ترين كار را بين ساير مهاجمان ديگر حاضر در ليگ‌هاي اروپايي دارد زيرا بايد ثابت كند ارزش پرداخت چنين مبلغي را داشته است. از زمان حضور او در پارك دو پرنس همواره سوال‌هايي درباره اينكه آيا او مي‌تواند در كنار زلاتان ايبراهيموويچ سوئدي در خط حمله اين تيم كار كند يا نه وجود داشته است. او ماموريت سختي در پي اس جي دارد زيرا علاوه بر موفقيت دوباره در ليگ فرانسه، سران اين تيم انتظار موفقيت اروپايي را از اين تيم دارند.

ماريو گوتزه - بورسيا دورتموند به بايرن مونيخ (37 ميليون يورو)



انتقال از دورتموند به بايرن مونيخ بدون شك يكي از جنجالي‌ترين انتقال‌ها در تابستان جاري بوده است. اين انتقال ضربه بزرگي به تيم يورگن كلوپ زده به شكلي كه چند تن از اعضاي اين باشگاه با شنيدن خبر رفتن گوتزه به ايالت باواريا تا چند شب نمي‌توانستند بخوابند! در حالي كه گوتسه 21 ساله يكي از بهترين هافبك‌هاي تهاجمي در فوتبال امروز است، حضورش در تيم رقيب به‌شدت به ضرر دورتموند خواهد بود. البته گفته مي‌شود حضور وي در بايرن به درخواست جوزپه گواريولا، سرمربي جديد اين تيم بوده است.

گونزالو هيگواين - رئال مادريد به ناپولي (6/40ميليون يورو)



اورليو دي لورنتين، رييس ناپولي مي‌دانست كه پس از خروج ادينسون كاواني بايد به دنبال يك مهاجم در كلاس جهاني باشد تا بتواند جاي خالي وي را پر كند. او ابتدا مي‌خواست لوييس سوارز را از ليورپول به تيمش بياورد ولي در نهايت به سراغ هيگواين آرژانتيني رفت. نبايد فراموش كرد مهاجم پيشين ريورپلاته تنها 25 سال دارد و بيشتر دوران فوتبال خود را در رئال مادريد گذرانده است. او يك تمام‌كننده تمام عيار است و مي‌تواند پس از ديگو مارادونا به دومين اسطوره آرژانيتي سن پائولو بدل شود.

گرت بيل - تاتنهام به رئال مادريد (100 ميليون يورو)


پس از آنكه اين هافبك ولزي با 100 ميليون يورو به سانتياگو برنابئو رفت، اوليور كان، اسطوره دروازه‌باني در بايرن مونيخ و تيم ملي فوتبال آلمان اعلام كرد تاكنون در فوتبال شاهد چنين تضادي بين پول پرداختي بابت يك بازيكن و قيمت واقعي او نبوده است. البته نبايد فراموش كرد كه كيفيت و استعداد گرت بيل بسيار بالا است. اين را مي‌توان از نمايش اين بازيكن در تاتنهام طي فصل گذشته متوجه شد. او در ابتداي حضور در وايت هارت لين نيز دچار مشكلاتي بود اما انعطاف‌پذيري و تاكتيك‌پذيري او به حدي بالا بود كه بسياري را شگفت زده كرد. او در طول فصل مي‌تواند ثابت كند اوليور كان اشتباه كرده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار