هشت شركتي كه در 10 سال گذشته لوگوهاي خود را تغيير داده‌اند

لوگوها امروزه كاركرد بسيار مهمي دارند. در واقع بسياري از كمپاني‌هاي بزرگ دنيا با لوگوهايشان شناخته مي‌شوند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،اين لوگو‌ها از چنان درجه اهميتي برخوردار هستند كه گاهي تغيير در آنها با اعتراض مصرف‌كنندگان و طرفداران برندي خاص روبه‌رو شده است. البته گاهي نيز اين اعتراض‌ها به حدي بوده است كه مديران يك كمپاني مجبور شده‌اند از لوگوي جديد خود دل بكنند و از همان نشان تجاري سابق روي محصولات خود استفاده كنند.

به تازگي «ياهو» لوگوي خود را تغيير داده است. البته «ياهو» چندان هم مورد اعتراض واقع نشده و از لوگوي جديد آن استقبال هم شده است. به همين بهانه، دوهفته‌نامه «فوربس» در مطلبي كه به تازگي منتشر كرده است علاوه بر معرفي لوگوي جديد «ياهو» به شركت‌هايي پرداخته است كه در 10 سال گذشته فرم و مدل لوگوهاي خود را تغيير داده‌اند.

ياهو




شركت «ياهو» اولين تغيير اساسي در لوگوي خود از سال 1995 ميلادي را در سال‌جاري ميلادي لحاظ كرده است. درواقع اين شركت از سال 1995 ميلادي تاكنون هيچ تغييري در لوگوي خود ايجاد نكرده بود. لوگويي كه اين شركت به تازگي رونمايي كرده است، همچون لوگوي قبلي به رنگ بنفش است اما نسبت به لوگوي پيشين ساده‌تر و كارآمدتر شده است. اين لوگو پس از مدت يك ماه كه از رونمايي آن گذشته توانسته است توجه بسياري را به خود جلب كند.

گپ




«گپ» يكي از كمپاني‌هايي است كه در سال 2010 ميلادي، تغييراتي اساسي در لوگوي خود ايجاد كرد اما مدت كمي بعد از رونمايي از لوگوي اين كمپاني، انتقادهاي فراواني به‌ويژه در شبكه‌هاي اجتماعي نسبت به طرح لوگوي جديد مطرح شد. اين انتقادها مديران اين كمپاني را مجبور كرد كه عقب‌نشيني كنند و لوگوي جديد را براي هميشه بايگاني كرده و لوگوي اين كمپاني را به همان سبك و سياق قديم و كلاسيك آن برگردانند.

وندي



«وندي» مجموعه‌اي از رستوران‌هاي زنجيره‌اي فست‌فود است كه «ديو توماس» در سال 1969 ميلادي در آمريكا آن را تاسيس كرد. رستوران‌هاي «وندي» بعد از «ساب‌وي» و «مك‌دونالد» در رده سوم مهم‌ترين فست‌فودهاي زنجيره‌اي جهان قرار دارد. اين مجموعه نيز لوگوي خود را به تازگي تغيير داده كه چندان هم بي‌سروصدا نبوده است. بسياري معتقدند در يقه پيراهن دخترك لوگوي جديد كلمه «Mom» ـ مامان ـ نوشته شده است.

پپسي




كمتر كسي پيدا مي‌شود كه اين برند مشهور نوشابه‌هاي گازدار ـ كه همواره به عنوان رقيب كوكاكولا مطرح است ـ را نشناسد. آخرين تغييري كه كمپاني «پپسي» در لوگوي خود ايجاد كرد به سال 2008 ميلادي برمي‌گردد. اگرچه «پپسي» براي تغييرات در لوگوي خود نظر طراحان بزرگي را جويا شده بود، اما رونمايي از لوگوي جديد اين كمپاني چندان به مذاق طرفداران اين توليد‌كننده نوشابه خوش نيامد.

استارباكس



«استارباكس» بزرگ‌ترين كافي‌شاپ زنجيره‌اي در جهان است كه دفتر اصلي آن در شهر «سياتل» آمريكا واقع شده است. اين كمپاني در سال 2011 ميلادي عنوان «قهوه» را از لوگوي خود حذف كرد تا «قهوه‌هاي استارباكس» به «استارباكس» تبديل شود.عكس، لوگوهاي اين شركت را در سال‌هاي 1971، 1987، 1992 و 2011 روي ليوان‌هاي آن نشان مي‌دهد. آخرين لوگوي اين شركت به مناسبت 40 سالگي «استارباكس» رونمايي شد.

تروپيكانا



كمپاني «پپسي» آب‌پرتقال‌هايي را كه توليد مي‌كند با اين نام تجاري به بازار عرضه كرده است. اين كمپاني در سال 2009 ميلادي در لوگوي خود تغييراتي انجام داد. پيش از اين روي آب پرتقال‌هاي اين كمپاني يك پرتقال نقش مي‌بست كه ني‌اي در آن فرورفته است اما در لوگوي جديد جاي اين طرح را تصوير يك ليوان آب‌پرتقال گرفته است. استفاده از اين لوگو با شكايت‌مصرف‌كنندگان روبه‌رو شد و دوباره همان طرح قديم روي آبميوه‌ها نقش بست.

گيتوريد



«گيتوريد» نوعي‏ نوشابه غيرگازدار انرژي‌زا ست كه در آمريكا طرفداران بسياري دارد. اين نوشابه در سال 1965 ميلادي در يكي از آزمايشگاه‌هاي دانشگاه فلوريدا اختراع شد. مديران اين كمپاني در لوگوي جديد خود علامت آذرخش لوگوي قديمي را كوچك كرده و به جاي نام كامل اين كمپاني كه در پس زمينه‌اي سفيد روي محصولات آن حك شده بود تنها يك حرف G حك كردند. اين لوگو نيز به مذاق طرفداران اين نوشابه چندان خوش نيامد.

پلي‌كام



«پلي‌كام» يك شركت چندمليتي در زمينه ارتباطات است. اين كمپاني بالغ بر 3 هزار و 200 كارمند دارد و مقر اصلي آن اكنون در «سن خوزه» ايالات‌متحده قرار دارد. تغيير لوگوي اين كمپاني در سال 2012 ميلادي اتفاق افتاد و اين تغيير تنها يك دليل بيشتر نداشت: مديران «پلي كام» مي‌خواستند با لوگوي جديد خود به همه اعلام كنند كه ديگر همچون سابق تنها به توليد دستگاه‌هاي مكالمه در كنفرانس‌ها نمي‌پردازند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار