سهيل كريمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسي کرد

پيگيري سياست سياه‌نمايي ضد ايراني در فيلم "گلاب"/ تعيين جوايز "اسکار" حتي براي فيلم‌هاي ساخته نشده‌!

يك مستندساز با بيان اينكه در آکادمي اسکار اهداي جوايز حتي براي چند سال آينده و براي فيلم‌هايي که هنوز ساخته نشده‌اند نيز مشخص شده است، گفت: ساخت فيلم "‌گلاب" بر اساس فيلمنامه مازيار بهاري که خود يکي از مهره‌هاي فتنه 88 است، توسط يك مجري تلويزيوني، تنها در راستاي سياست‌هاي خصمانه لابي‌هاي صهيونيستي و آمريکايي عليه جمهوري اسلامي ايران قابل ارزيابي است.

سهيل كريمي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، ساخت فيلم "گلاب" را توسط "جان استوارت" از رده‌ سفارشي‌ بودن هم خارج دانست و اظهار داشت: كارگردان‌هاي تازه‌كاري همچون جان استوارت که تا چندي پيش مجري برنامه‌هاي تلويزيوني بوده‌ و هيچ تجربه‌اي در ساخت فيلم نداشته‌اند، تنها با هدف خوش‌خدمتي به سران قدرت‌ وارد اين عرصه مي‌شوند.

اين مستندساز، فيلم 300 ساخته فرانك ميلر را يکي ديگر از فيلم‌هاي دم‌دستي كه براي القاي دروغين روحيه خشن و جنگ‌طلبانه مردم ايران، نه جمهوري اسلامي دانست و گفت: فيلم 300 عمدتا در استوديو ضبط شده و رنگ و لعابي را با افكت‌هاي كامپيوتري به آن داده بودند که پرداخت هزينه‌هاي ميليوني اين فيلم بر عهده وزارت امور خارجه آمريكا و پنتاگون بوده است.

وي ساخت فيلم "گلاب" را براساس فيلمنامه‌ مازيار بهاري كه خود يکي از دست‌اندرکاران و دستگيرشدگان فتنه 88 بوده را داراي همان سياست سياه‌نمايي بر ضد ايران دانست و تصريح کرد: دست‌اندرکاران فيلم گلاب با ايجاد حواشي بنا دارند تا در دنيايي که امروز همه نگاه‌ها به سوي ايران است، فيلم خود را مطرح کنند تا مهر تأييدي بر فعاليت‌هايشان در كشورهاي ديگر بزنند.

کريمي با اشاره به حمايت‌هاي مالي لابي‌هاي صهيونيستي و آمريكايي براي ساخت فيلم "گلاب" افزود: ساخت فيلم‌هايي با مضامين سياه‌نمايي کشورهاي هدف، به يکي از سياست‌هاي کشورهاي غربي براي رسيدن به اهدافشان تبديل شده است؛ فيلم سخيفي مانند "سنگسار ثريا" يکي ديگر از اين قبيل فيلم‌ها است كه با اهداي جايزه‌هايي در مراسم‌هاي مختلف، سياست خصمانه ابرقدرت‌ها را بر عليه مردم ايران كاملا به نمايش گذاشته است.

اين مستندساز اهداي جايزه اسكار را به فيلم‌هايي همچون آرگو، نه فرهنگي ـ هنري بلکه سياسي دانست و خاطرنشان کرد: در آکادمي اسکار اهداي جوايز حتي براي چند سال آينده و براي فيلم‌هايي که هنوز ساخته نشده‌اند نيز مشخص شده است اما در کنار آن براي دور کردن نگاه‌ها از کاناليزه شدن اسکار، فيلم‌هايي با مضامين ديگر نيز اتخاب مي‌کنند و مسلما تمامي اين فعاليت‌ها توسط کشورهاي غربي و  براي پياده‌سازي و پيگيري سياست‌هاي مدنظرشان است.

شايان ذكر است باشگاه خبرنگاران پيش از اين در گزارشي با عنوان "آيا اسکار آماده فيلم ضد ايراني ديگري مي‌شود؟" به بررسي برخي از اهداف و پشت‌پرده ساخت فيلم گلاب پرداخته بود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار