زاهدان/

سواحل زیبای بندر چابهار میزبان قهرمان موج سوار ایرلندی‌

قهرمان موج سوار ایرلندی‌ می‌گوید با توجه به ظرفیت‌های ‌ساحل چابهار، روزی می‌رسد که این سواحل پر از ورزشکارانی شود که از ورزش‌های آبی لذت می‌برند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، سواحل چابهار جزو معدود مناطقی در کشور است که پتانسیل لازم جهت توسعه گونه های مختلف گردشگری از جمله گردشگری تفریحی – دریایی و غیره را یک جا دارا می باشد و در همین راستا قهرمان ملی ورزش موج سواری ایرلند برای انجام این ورزش و تهیه یک فیلم مستند به ایران سفر کرده است.

اما این نخستین بار نیست که اسکی بریتون با حجاب کامل اسلامی در سواحل بندر چابهار ورزش می کند او یک بار دیگر در سال 2010 این تجربه را داشته است.

‌‌اسکی بریتون این هفته همراه با یک کارگردان فرانسوی در چابهار مشغول ضبط یک مستند از پتانسیل های گردشگری بندر چابهار است و می گوید با توجه به ظرفیت‌های این ساحل روزی می رسد که پر از ورزشکارانی شود که از ورزش های آبی لذت می‌برند.

‌اسکی اعتقاد دارد که ورزش موج سواری را می توان با حجاب کامل اسلامی انجام داد و او از لباسی که برای ورزشکاران مسلمان این ورزش طراحی شده است، استفاده می کند.

این گزارش می افزاید همزمان با حضور اسکی در چابهار، «ماریون پیزوا» مستندساز فرانسوی نیز فیلم مستندی در مورد اسکی و توسعه ورزش موج سواری در چابهار تهیه و تدوین می نماید تا بتواند در سطح دنیا، منطقه چابهار را به عنوان یکی از بهترین نقاط موج سواری معرفی کند. او معتقد است حدود 20 میلیون موج سوار در جهان فعالیت می کنند که این فیلم می تواند آنها را با سواحل چابهار آشنا کند و نسبت به ایجاد جریان گردشگری ورزشی آبی به منطقه چابهار تاثیر گذار باشد.

گفتنی است: موج‌سواری، یا سرفینگ، از ورزش‌های روی آب است و در سال 1950 به عنوان ورزش معرفی شد و در این سال اولین تخته (بورد) سبک وزن اختراع شد. بعضی از ورزشکاران بدون تخته روی امواج شنا می‌کنند که مشکل‌تر از بقیه است.

‌پیش از این منطقه آزاد چابهار با برگزاری مسابقات جت اسکی کشوری، عکاسی زیر آب، و ماهیگیری و ... در صدد جذب گردشگران و علاقه مندان به این رشته های ورزشی برآمده است./س

برچسب ها: سواحل ، چابهار ، میزبان ، قهرمان ، موج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.