معاون مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت:

30 مورد ابتلا به تب كريمه كنگو در 6 ماه اول سال

طبق آمار وزارت بهداشت در 6 ماه اول امسال 30 مورد ابتلا به كريمه كنگو ثبت شده است.

دکتر محمد نبوی معاون مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  گفت: بیماری تب  كريمه كنگو بر حسب شرایط آب و هوایی شیوع پیدا می کند چرا که عامل  انتقال آن کنه است و بالاي 10 سال است که کیت های تشخیصی آن در ایران وجود دارد و موارد ابتلا به آن ثبت می شود.


وی با بیان این که به طور متوسط سالانه 200 تا 300 بیماری كريمه كنگو در کشور دیده می شود افزود: میزان موارد ابتلا در ترکیه بالاتر از ایران است و سالانه بین 1300 تا 1800 مورد ابتلا  تب می شود در عراق هم میزان ابتلا کمتر و حدود 40 تا 50 مورد و در پاکستان و افغانستان هم این بیماری وجود داری ولی چون سالانه ثبت وجود ندارد نمی توان از میزان آن داشت.

 نبوی ادامه داد: این بیماری به صورت یک تب ویروسی خونریزی دهنده مدت که حتی یا درمان مناسب هم باز هم میزان مرگ و میز قابل توجه است به طوری که اگر درمان صورت نگیرد میزان  مرگ و میر تا 50 درصد است و اگر درمان انجام شود میزان مرگ و میر 14 تا 15 درصد است.

وی با تاکید بر این که سال قبل حدود 80 تا 90 درصد مبتلا به كريمه كنگو در کشور گزارش شده است اظهار کرد: در 6 ماه اول سال 30 مورد ابتلا داشتیم.

 وی خاطر نشان کرد: بنابراین افراد برای جلوگیری از ابتلا به  این بیماری به هیچ عنوان دام از مراکز بدون مجوز خریداری نکنند و از مراکزی که زیر نظر دامپزشکی اقدام به عرضه دام می کنند دام مورد نظر خود را خریداری کنند./ع2
برچسب ها: بیماری ، تب ، ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار