کردستان/

مصرف گل کلم از بروز سرطان جلوگیری می‌کند

گل کلم و سایر گیاهان هم خانواده ‌او ‌مانند بروکلی، کلم و کلم پیچ حاوی موادی هستند که از مبتلا شدن به سرطان جلوگیری می‌کند.






یک متخصص تغذیه در گفت و گو با گروه استانهعاباشگاه خبرنگاران منطقه کردستان، با اشاره به اینکه گل‌کلم مانند کلم بروکلی و کلم پیچ از خانواده گیاهان Crucifrous است، اظهار کرد: گل کلم حاوی کلروفیل است و بدلیل دوری گلچه‌های آن از تابش نور خورشید بوسیله برگهایش، فاقد کلروفیل است.

بیان زارعیان با اشاره به اینکه گل کلم از مبتلا شدن به سرطان جلوگیری می‌کند، گفت: گل کلم آنزیمهای فعال کننده که عامل سرطان در بدن هستند را متوقف می‌کند و به دلیل اینکه حاوی گلوکز نیالات و تیوسنرات است، توانایی کبد را برای دفع مسمومیت‌های ناشی از سموم بالا می‌برند.

وی با بیان اینکه گل‌کلم یکی از منابع سرشار از ویتامین C است، ادامه داد: این گیاه خوراکی دارای خواص مختلفی از جمله ویتامین K، فولات، فیبر، ویتامین‌های گروه ب، تریپتوفان، امگا 3، منگنز، پتاسیمف پروتئین، فسفر و منگنز است.

این متخصص با بیان اینکه دومین عامل مرگ ناشی از سرطان در مردان سرطان پروستات است، افزود: مصرف گل‌کلم در سلامتی مردان و بویژه جلوگیری از بروز سرطان پروستات بسیار مؤثر است.

وی گل کلم را به دلیل دارا بودن ویتامین C، در جلوگیری از از التهابات استخوانی مانند آرتروز مفید دانسته و ادامه داد: افرادی که مصرف غذاهای حاوی ویتامین C در آنها کمتر است سه برابر بیشتر به آرتروز مبتلا می‌شوند.

زارعیات در پایان با اشاره به اینکه در انتخاب گل کلم باید به تمیزی،‌ سفیدی و بهم پیوستگی آن توجه کرد، خاطرنشان کرد: گل‌ کلم‌هایی که سیاه شده‌اند و یا لکه‌هایی سیاه داشته باشند و یا گل‌ کلمهایی که گل‌های کوچکی در آنها ظاهر شده است خاصیت خود را از دست داده و در بسیاری از موراد مصرف آنها خطرآفرین است. /ش
برچسب ها: گل کلم ، سایر ، گیاهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.