مشهد/

حسن خلق موجب نزديكي به خدا مي‌شود

سخنران حرم مطهر رضوي گفت: حسن خلق و خوش‌رويي موجب نزديكي انسان به خدا مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدحجت‌الاسلام و‌المسلمين علي حسين‌زاده در سلسله نشست‌هاي «دين، نشاط، زندگي» كه در صحن جمهوري اسلامي حرم مطهر رضوي برگزار شد، به بيان نكاتي درباره حسن‌خلق و خوش‌رفتاري و تاثير آن در زندگي دنيوي و اخروي پرداخت و اظهار كرد: حسن‌خلق، خوش‌رويي و محبت به ديگران موجب نزديكي به خداوند و سعادت اخروي مي‌شود.

وي با تاكيد بر اين‌كه «خداوند متعال گشاده رويان را دوست دارد.»، ادامه داد: خوش‌رويي نه‌تنها انسان را به خداوند نزديك مي‌كند، بلكه در دنيا نيز موجب شيريني زندگي، نزديك شدن دل‌ها به يكديگر و از بين رفتن كينه‌ها مي‌شود و خوش رويي فرجام انسان را نيك مي‌كند.

حسين‌زاده ابراز كرد: حسن خلق دارای چهار رکن و محور اصلی است كه شامل نرم خویی، انعطاف پذیری، جاذبه کلامی و جاذبه رفتاری مي‌شود.

اين استاد حوزه و دانشگاه، همسايه بد، همسر بد زبان و حاكمان ستمگر را سه عاملي عنوان كرد كه زندگي را بر انسان سخت مي‌كنند

سخنران حرم مطهر رضوي در پايان سخنان خود به برخي نكات پيرامون معيار‌هاي انتخاب همسر اشاره و به جوانان توصيه كرد: در انتخاب همسر معيار زيبايي مهم است و بايد به آن توجه شود. اما جوانان بدانند كه خداوند متعال سعادتمندي را در صورت زيبا قرار نداده، بلكه سيرت زيبا را شرط سعادت دانسته است.

حسين‌زاده تصريح كرد: كسي كه با فردي فقط به خاطر زيبايي‌اش ازدواج مي‌كند، خداوند چنان مقدر خواهد كرد كه آن زيبايي صورت مايه آزار و تشويش زندگي‌اش شود.  /س

برچسب ها: حسن ، خلق ، به ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.