تبریز/

برگزاری چهارمین دوره ملي مسابقات مهارتي رباتيک در تبريز

چهارمین دوره ملي مسابقات مهارتي رباتيک 21 و 22 شهریورماه به مدت دو روز به ميزباني مرکز آموزش علمي کاربردي خانه کارگر تبريز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، دبير اجرايي و مجري طرح هاي آموزشي خانه کارگر تبريز در گفتگو با خبرنگاران گفت: این دوره از مسابقات در رشته های تعقیب خط ساده، تعقیب خط ویژه و ربات­های آتش نشان، مین یاب خودکار و برای اولین بار در سطح کشور مسیریاب نوین (رالی سرعت) با حضور 110 تیم برگزار خواهد شد.

صادق زاده با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات با استقبال گسترده علاقمندان و محققان این رشته از مناطق مختلف کشور از جمله استان های تهران، اصفهان، خوزستان،کرمانشاه، اردبیل، آذربایجان غربی، گلستان، خراسان رضوی، کاشان، مازندران، زنجان، آذربایجان شرقی و ..... روبرو است گفت: افتتاحیه این مسابقات روز پنجشنبه 21 شهریور از ساعت8:30 در مجتمع آموزشی و فرهنگی رفاهی و ورزشی عدالت خانه کارگر تبریز انجام و از ساعت 11:30 مسابقات به صورت رسمی آغاز خواهد شد که با توجه به برنامه ریزی های مختلف در این زمینه از جذابیت ویژه ای برای دانش آموزان و دانش جویان و جوانان عزیز برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه رباتیک علمی است که با هدف راحتی انسان و افزایش وقت مفید او به وجود آمده است گفت: متاسفانه در کشور ما آن طور که شایسته است این علم شناخته نشده است در حالی که امروزه با توجه به اهميت و توسعه روزافزون فناوري و تکنولوژي در بخش صنعت و توليد کشور، استفاده از دانش‌هاي نوين در اين بخش اهميت يافته است .

صادق زاده افزود: صنعت رباتيک از جمله فناوري هايي است که نقش بسزايي در ارتقاء سطح کيفي صنعت کشور دارد و ما تأثير آن را در محصولاتي که هر روزه استفاده مي‌کنيم، مي‌بينيم که اين تأثيرات معمولاً در محصولات ارزان‌تر ديده مي‌‌شود.

وی ادامه داد:کشور های صنعتی به این حقیقت رسیده اند ، که کشوری پیشرفت نمی کند مگر این که در تمام علوم پیشرفت کند . بنابراین ، با توجه به این که رباتیک یکی از علوم اصلی سرنوشت ساز قرن است و به آن احساس نیاز می کنند در این راستا فعالیت های بسیاری را انجام داده اند.

وی افزود: در همین راستا خانه کارگر تبریز در تلاش است تا با برگزاری این مسابقات به پیشرفت در زمینه رباتیک جهت و سرعت دهد و گام مهمی در راستای توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت به ویژه در عرصه صنعت رباتیک، شکوفایی استعدادها و ظرفیت های بالقوه دانش آموزان و دانشجویان،هم افزایی دانش، برداریم.

صادق زاده با اشاره به اینکه ربات ها در زمینه افزایش بهره وری ، افزایش تولید ، بهبود کیفیت کار ، افزایش دقت ، جلوگیری از اتلاف نیروی انسانی ، افزایش سرعت ، کاهش هزینه ، کاهش ضایعات ، چند منظوره بودن ، هوشمند بودن ، عدم خستگی موثر هستند گفت:بسياري از مردم از اينکه ربات‌ها باعث خواهند شد افراد زيادي شغل خود را از دست دهند، نگراننددر حالی که حقيقت اثر پيشرفت‌ تکنولوژي مانند ربات‌ها (اتومبيل و دستگاه کپي و...) بر جوامع ، آن است که انسان بهره‌ورتر مي‌شود.

وی گفت: این رقابتها روز 22 شهریورماه با معرفی تیم های برتر و اهدای جوایز به کار خود پایان خواهد داد/س

برچسب ها: مسابقات ، مهارتی ، رباتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.