پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به چهارمين جشنواره پيامك ادبي رضوي

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی به چهارمین جشنواره پیامک ادبی رضوی، برپايي جشنواره پيامك رضوي را عرصه اي مناسب براي بهره مندي از ابزار روز در جهت نيل به اهداف مقدس دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارمین جشنواره پیامک ادبی رضوی، دقایقی پیش در سالن سازمان سینمایی این وزارتخانه آغاز شد.
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی که در این مراسم قرائت شد، برپايي جشنواره پيامك رضوي را عرصه اي مناسب براي بهره مندي از ابزار روز در جهت نيل به اهداف مقدس دانست.
متن کامل پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است:
 
با سمه تعالي
«اَللّهمَّ صَلِّ عَلي عَليّ بْن مُوسي الرِّضا اَلمُرتَضي، اَلامام التَّقِيِّ النَّقيِّ، وَ حُجَّتِكَ عَلي مَنْ فَوق الارضِ وَ مَن تَحت الثَّري، الصِّدّيق الشَّهيدِ، صَلاه كَثيره تامَه زاكيَه مُتواصِله مُتواتِره مُترادِفَه، كَاَفْضَلِ ما صَلّيتَ عَلي اَحَدٍ من اوْليائِك.»
معنويت و اخلاص، جز با توجه به فلسفه خلقت انسان و شناخت ابعاد گوناگون دنيا و عقبي و توجه به وظايف خطير آدمي در حركت از خود تا خدا، امكان پذير نيست. پيامبران، امامان معصوم (ع)، اولياي الهي و همه خردمندان، صالحان و معلمان بزرگ تاريخ كوشيدند تا انسان را در توجه به اين حقايق نوراني ياري دهند. آنان در تبيين اين موضوعات، از واژه هاي شيوا، عبارات دل انگيز و بيان فاخر و هنرمندانه بهره بردند و سرلوحه كار آنان كلام اعجاز آميز پروردگار عالميان بود. قرآن كريم با عبارات شيوا و رسا، در بهترين شكل ممكن بر پيامبر گرامي اسلام (ص) نازل شد و از همان آغاز، شگفتي بزرگان عرب و اديبان و هنرمندان را برانگيخت و آنان را مبهوت ساخت. اين خود گواه صادقي بر اين مدعاست كه انديشه هاي سترگ، با همراهي بيان معجزه گون و هنرمندانه، تأثيري ژرف در دل ها خواهد نهاد. بر اين باور بايد كوشيد تا با بهره گيري مناسب از آثار هنري، زمينه گسترش معنويت را در جامعه فراهم آورد. اين مهم، بارها و بارها در كلام حكيمانه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي- دامت بركاته- تجلي داشته است.
بي ترديد، برپايي جشنواره پيامك رضوي، عرصه اي مناسب براي بهره مندي از ابزار روز در جهت نيل به اهداف مقدس است. اين جشنواره و امثال آن، به خوبي نشان مي دهد كه مي توان ابزارهاي متعارف و فناوري روز را در خدمت معنويت قرار داد و لحظه هاي خوش عرفاني را ميهمان سفره هاي دل مشتاقان ساخت. چه دل هاي مشتاقي كه با درنگ در واژه هاي آهوانه پيامكي كوتاه، كبوترانه به حرم ملكوتي امام رضا (ع) پر مي كشد و چه چشمان منتظري كه از اين رهگذر، چشمه ساري جوشان از اشك و ارادت خالصانه مي گردد. ما در عصري زندگي مي كنيم كه رسانه هاي غربي و دستگاه هاي تبليغاتي استكباري، سعي در اغواي بشر و تنزل آن دارند. در اين عصر، معطوف ساختن اذهان عمومي به ارزش ها و آرمان هاي معنوي، با رويكرد ادبي و هنري، خود مجاهدتي بزرگ و دربردارنده ثوابي عظيم است. بويژه آن كه اين تلاش عظيم، با احياي فرهنگ رضوي، و ترويج توحيد ناب با در نظر داشت به حديث سلسله الذهب و گسترش معنويت و محبت نسبت به امام هشتم حضرت علي بن موسي الرضا (ع) همراه باشد.
اميد آن كه اين تلاش زمينه ساز گسترش ارتباطات معنوي و افاضات روحاني گردد.
در پايان از همه دست اندركاران اين تلاش معنوي سپاسگزارم و به همه كساني كه حائز رتبه برتر شده اند، صميمانه تبريك مي گويم.
علي جنتي
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار