مقایسه هفته های اول تا هشتم لیگ برتر با دوره قبل

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال با صدرنشینی فولاد به پایان رسید که فولادی ها رشد زیادی نسبت به فصل قبل خود داشته اند، در این گزارش قصد داریم مقایسه ای بر عملکرد تیم های لیگ برتر در هفته هشتم داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، قطار لیگ سیزدهم همچنان در حال حرکت است و تیم ها با جدیت به رقابت با یکدیگر می پردازند.

بر این اساس به سراغ جدول های لیگ سیزدهم و دوازدهم در پایان هفته هشتم رفتیم تا مقایسه ای بین شرایط تیم ها انجام دهیم. هفته هشتم لیگ سیزدهم با پیروزی تیمهای نفت تهران، فولاد خوزستان، سایپا و تراکتور به پایان رسید.

نتایج در پایان این هفته طوری رقم خورد که فولاد خوزستان با 18 امتیاز در صدر جدول،‌ نفت تهران با 16 امتیاز در جایگاه دوم و تراکتورسازی تبریز با 15 امتیاز سوم شد. این درحالی است که در لیگ دوازدهم تا پایان هفته هشتم نفت تهران با کسب 15 امتیاز در جایگاه اول، فجر سپاسی با 14 امتیاز در رده دوم و سپاهان با همین امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر در جایگاه سوم قرار گرفته بودند.

*افت مهاجمان در گلزنی

لازم به ذکر است، تا هفته هشتم لیگ سیزدهم رضا نوروزی با 5 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد و مهرداد بایرامی، رضا عنایتی و محمد غلامی با 4گل در رده دوم قرار گرفته اند این در حالی است که در لیگ دوازدهم تا پایان این هفته رافخایی با 8 گل زده آقای گل لیگ بود و یعقوب کریمی با 6 و دقیقی، مجتبی شیری، نظری و میلاد نوری با 4گل زده در رده های بعدی قرار گرفته بودند.

در لیگ سیزدهم عطش بازیکنان برای گلزنی کمتر بوده و آقای گل با 5 گل در صدر قرار گرفته است.


*ترین های خط حمله

تیم های نفت و استقلال تهران با 13 گل زده بهترین خط حمله را در لیگ سیزدهم دارند درحالی که در لیگ دوازدهم فجر سپاسی با 15 گل زده بهترین خط حمله را در اختیار داشت.


*سرخابی ها بهترین خط دفاع در دو فصل

تیم پرسپولیس با 3 گل خورده بهترین خط دفاع را داشته در حالی که استقلال در فصل گذشته با 3 گل خورده کمترین گل خورده را داشته است.

*صعود چشمگیر فولاد در لیگ سیزدهم

فولاد خوزستان تا هفتۀ هشتم لیگ امسال با 18 امتیاز در صدر جدول است ولی در لیگ سال گذشته این تیم خوزستانی با 6 امتیاز در رده 15 بود.

خط حمله این تیم در لیگ سیزدهم با 11 گل زده نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشته است.

خط حمله فولاد خوزستان هم در لیگ امسال عملکرد بهتری داشته و 8 گل را دریافت کرده است.


*سقوط نفت تهران در لیگ سیزدهم

تیم نفت تهران هم با سقوط یک پله ای در لیگ سیزدهم با 16 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد در حالی که این تیم تهرانی در دوازدهمین دوره لیگ برتر با 15 امتیاز در صدر جدول قرار داشت.

خط حمله این تیم نسبت به سال گذشته تفاوتی نکرده و در هر دو سال با 13 گل زده عملکرد خوبی داشته ولی خط دفاع نفت در این لیگ نسبت به دوره گذشته با 8 گل بیشتری را دریافت کرده است.

*متحول شدن تراکتوری ها

تیم فوتبال تراکتورسازی در لیگ امسال در جایگاه سوم قرار گرفته در لیگ دوازدهم با کسب 13 امتیاز در رده هفتم قرار گرفته بود.

این تیم تبریزی در خط حمله نسبت به سال گذشته فقط رشد یک پله داشته است.

*اوج گلزنی مهاجمان استقلال در لیگ سیزدهم

استقلال تهران در لیگ سیزدهم تا هفته هشتم در رده چهارم قرار گرفته این در حالی است که استقلال در سال گذشته در جایگاه نهم قرار داشت. خط حمله استقلال نسبت به فصل گذشته عملکرد به مراتب بهتری داشته است.


*فراز سرخ پوشان در لیگ سیزدهم

پرسپولیس با 14 امتیاز در این لیگ جایگاه پنجم است و در دوره گذشته در رده چهاردهم قرار داشت و عملکرد خط حمله این تیم هم نسبت به سال گذشته بهتر شده است. پرسپولیس در حال حاضر بهترین خط دفاع لیگ را دارد.

*سپاهان بر نوار تساوی در لیگ سیزدهم

تیم سپاهان با کسب 12 امتیاز در رده ششم قرار گرفته و در سال گذشته در جایگاه سوم قرار گرفته بود. این تیم در دوره دوازدهم خط حمله بهتری داشته است.

*کمترین تغییرات در جایگاه سایپا

سایپای البرز با 12 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در جایگاه هفتم قرار دارد این در حالی است که تیم سایپا در سال گذشته با 14 امتیاز در رده پنجم قرار داشت.

*نتایج ضعیف مایلی کهن در لیگ سیزدهم

صبای قم با سقوط 4 پله ای در این لیگ با 10 امتیاز در رده هشتم قرار گرفته این در حالی است که در دوازدهمین دوره لیگ برتر صبا با 14 امتیاز در جایگاه چهارم قرار داشت.

*پرواز ذوب آهن به نیمه های جدول

ذوب آهن اصفهان با 9 امتیاز در لیگ سیزدهم در رده یازدهم قرار گرفته و نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشته است چرا که این تیم در دوره گذشته در جایگاه هجدهم قرار داشت.

*سقوط لاک پشتی گیلانی ها در جدول

تیم داماش گیلان هم نسبت به دوره گذشته لیگ نتایج ضعیفی کسب نکرده و با 8 امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفته این در حالی است که این تیم گیلانی با 9 امتیاز در رده یازدهم قرار داشت.

*عملکرد ضعیف قوهای انزلی در لیگ سیزدهم

نتایج بد و ضعیف ملوان باعث شده که این تیم در لیگ سیزدهم با 7 امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفته باشد ولی عملکرد این تیم در سال گذشته خوب بود و با سیزده امتیاز در جایگاه ششم قرار داشت.


*لوکوموتیورانان به سوی پرتگاه

راه آهن سورینت با 6 امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار دارد و عملکرد ضعیفی نسبت به دوره قبل که با دوازده امتیاز در جایگاه دهم قرار داشت دارد.

*فجری ها ناکام ترین تیم در لیگ سیزدهم

فجر سپاسی ضعیف ترین عملکرد را داشته است و با 5 امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار گرفته در حالی که این تیم شیرازی سال گذشته در رده دوم لیگ برتر قرار داشت.

*مسی ها در حسرت برد

مس کرمان هم بدون برد با 4 امتیاز در جایگاه شانزدهم قرار دارد و نسبت به سال گذشته که 2 برد داشته ناموفق عمل کرده است.

*سرنوشت شوم در انتظار مس

تیم فوتبال مس کرمان با کسب 4 امتیاز در قعر جدول لیگ سیزدهم قرار دارد در حالی که این عنوان را در سال گذشته ذوب آهن با 6 امتیاز در اختیار داشت.

ذوبی ها فصل گذشته در بازیهای پلی آف توانستند در لیگ برتر بمانند. باید دید مسی ها در پایان فصل دچار سرنوشت این تیم خواهند شد یا نه!/مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار