درخشان: تيم ملي ايران در برنامه ريزي ضعيف عمل كرد

كارشناس فوتبال كشورمان گفت: تداركات مناسبي براي حضور تيم ملي در جام جهاني صورت نگرفته است و اين موضوع كار ملي پوشان را در برزيل سخت مي كند.

 حميد درخشان در رابطه با صعود تيم ملي ايران به خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: با اين برنامه ريزي كه در حال حاضر در فوتبال امروز كشورمان رواج پيدا كرده شانس صعود بسيار كم شده است بازي هاي تداركاتي هم كه نداريم كه دل خوش به آن باشيم.  
 
او در ادامه گفت: بهترين فصل براي بازيهاي تداركاتي و دوستانه را هم به سادگي پشت سر گذاشتيم  و بازي هم نداشتيم اردوي تداركاتي هم كه به لطف عدم برنامه ريزي هاي درست كنسل شد پس فوتبال امروز ما با چه اميدي مي خواهد به مصاف تيم ها و بازيكناني برود كه هم تمرين كافي دارند و هم تلاششان براي بهتر شدن بالاتر است؟
 
وي در جواب اين سوال كه چرا فوتبال ايران هيچ گاه نتوانستند صعود كند جواب داد: اتفاقاتي كه در فوتبال ما مي افتد باعث عدم صعود ما مي شود. او براي نمونه به دربي 77 كه در روز جمعه برگزار شد اشاره كرد كه فقط بازيكنان در زمين حضور داشتند و نه تكنيكي در اين بازي ديده مي شد و نه تاكتيكي وقتي در اين بازي دربي كه دو تيم به نام ايران محسوب مي شوند و اينقدر هم براي هواداران اهميت داشت ضعف وجود دارد از تيم ملي فوتبال ايران چه انتظاري مي رود.
 
وي در ادامه گفت: جام جهاني جايي است كه همه كشورها بهترين محصول و بازي خود را ارائه مي دهند و همه بازيكنان نيز در بهترين حالت خود و همان گونه كه بايسته و شايسته است حضور پيدا مي كنند بياييد خودمان در اين شرايط قضاوت كنيم و ببينيم كه ايران چه قدر تلاش كرده است براي برد ما احتياج به برنامه ريزي غني داريم اما با اين برنامه ريزي كه در فوتبال امروز كشور جاريست شانس صعود هم بسيار كاهش مي يابد.
 
درخشان در جواب اين سوال كه نقاط ضعف و قوت تيم ملي از نظر شما چيست پاسخ داد:براي پاسخ دادن به اين سوال ابتدا بايد جايگاه اصلي خود را در سطح جهان ببينيم در فوتبال امروز ايران چيزي به اسم تاكتيك ديده نمي شود فوتبال امروز ما رشدي نداشته كه هيچ ضعيف تر هم شده و حتي نسبت به چند سال اخير بيشتر هم تحليل رفته است.  
 
وي در ادامه گفت: هر چند كه بازي با كره جزو بازي هاي خوب تيم ملي ايران محسوب مي شود اما در همان بازي هم ما دفاعي بازي كرديم و عنصري به نام شانس در برد ما بي تاثير نبود، اگر ما به فكر صعود هستيم بايد اين عنصر را تبديل به فرصت كنيم تا شانس.
 
درخشان در واكنش به صحبت عابديني مبني بر اين كه اگر قلعه نوعي و مايلي كهن سرمربي بشوند ما 4 امتياز را به راحتي به دست مي آوريم گفت: با تمام احترامي كه نسبت به عابديني قائلم اما به نظرم عابديني فقط نظر شخصي خود را بيان فرموده اند و من با نظر ايشان موافق نيستم.  
 
وي در پايان تصريح كرد: با نهايت تاسف بايد بگويم كه فوتبال امروز ايران و روندي كه ما شاهدش هستيم و پيش رو داريم آينده خوبي برايش پيش بيني نمي كنم براي پيشرفت و صعود تيم ملي كشورمان ما بايد تلاشمان صد چندان كنيم، هم چون رقيبان ما هر روز در حال پيشرفت و قوي تر شدن هستند اما ما برخلاف آنها حركت مي كنيم و راه درستي را هنوز پيدا نكرده ايم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار