نماینده دائم سوریه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نگرانی‌های کشورش نسبت به خطرات احتمالی هدف قرار دادن مراکز تحقیقات هسته‌ای اطراف دمشق خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پانوراما، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یوکیا آمانو، دبیرکل این آژانس اعلام کرد که کشورش به شدت نسبت به خطرات احتمالی هدف قرار دادن مراکز تحقیقات هسته‌ای در اطراف دمشق نگران است.
وی در پی دیدارش با ‌آمانو در میان جمعی از خبرنگاران گفت: سوریه به شدت از درخواست رسمی روسیه برای بررسی خطرات این اقدام استقبال می‌کند.
پیش از این روسیه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته بود که خطرات هدف قرار دادن مراکز تحقیقات هسته‌ای در اطراف دمشق را مورد بررسی قرار دهد که این درخواست با انتقاد نماینده ‌آمریکا در این آژانس روبرو شد.
نماینده آمریکا گفته بود: درخواست انجام تحقیق درباره خطرات سناریوهای فرضی خارج از چارچوب اختیارات قانونی ‌آژانس است.
بسام صباغ ادامه داد: من به آمانو اعلام کردم که سوریه از خطرات احتمالی هرگونه حمله نظامی به تاسیسات موجود در اطراف دمشق نگران است و به وی اعلام کردم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسئول انجام تحقیقات در این باره و ارائه آن به کشورهای عضو است.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار