ارومیه/

دریاچه ارومیه یک امانت است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دریاچه ارومیه در دست ملت و مسئولان ما یک امانت است، که وظیفه حفظ آن را بر عهده داریم.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که دریاچه ارومیه مانند سایر مواهب طبیعی به عنوان یک امانت در دست ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این موهبت الهی و نعمت خدادادی را برای نسل‌های آینده باید حفظ کرد، افزود: با وجود اهمیت مسئله و تبعات مخرب خشک شدن آن تاکنون اقدام چشمگیری در راستای نجات این دریاچه انجام نگرفته است.

فتاحی برپایی همایش‌ها، گردهمایی‌ها و سمینارهای مختلف در عرصه‌های استانی، ملی و بین‌المللی در این زمینه را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: این جلسات و نطق‌ها تاکنون نتیجه در خور توجهی نداشته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از اینکه تاکنون اقدام عملی موثری در این زمینه انجام نگرفته است، اظهار تاسف کرد و بیان داشت: باید از این به بعد حرکت‌های جدی‌تری را شکل داد.

وی بر لزوم جبران غفلت‌های صورت گرفته تاکید کرد و اظهار داشت: دریاچه ارومیه تنها متعلق به ما و امروز نیست، بلکه میراث گذشتگان و امانت آیندگان بوده، که صیانت از آن یک تکلیف است.

فتاحی با اشاره به تبعات خشک شدن کامل این دریاچه بر سلامتی، بهداشت، گردشگری و کشاورزی، اظهار داشت: اطلاعات و داده‌های کافی در ارتباط با عواقب این موضوع وجود دارد، بنابراین از این به بعد در راستای چاره‌جویی گام برداشته شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.