مدیرکل امور شهر و شوراهای اسلامی اصفهان:

تعداد شهرهای اصفهان به 106 شهر رسیده است

مدیرکل امورشهر و شوراهای اسلامی استان اصفهان گفت: شهر زازران مصوبه و ابلاغیه‌اش از طریق وزارت کشور ابلاغ شده و در این دوره در مجموع 106 شهر فعالیت خودشان را آغاز خواهند کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محسن سعیدبخش اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ای از قبل پیش‌بینی شده، فعالیت شوراهای دوره چهارم از یکماه پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور و آغاز دولت جدید باید کار خود را آغاز می‌کردند که بر اساس ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌هایی که به فرمانداران و شوراهای اسلامی شهرها ارسال شد و در تاریخ دوازدهم شهریور در سطح فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها استان اصفهان مراسم تحلیف 105 شورای اسلامی دوره چهارم انجام گرفت.

وی افزود: برنامه به این نحو بود که ابتدا پس از صحبت‌های فرمانداران و همچنین قرائت پیام وزیر کشور خطاب به شوراهای اسلامی، هیئت رئیسه سنی انتخاب شد و پس از مراسم تحلیف شوراها، هیئت رئیسه رسمی کار خود را آغاز کرده و و پس از آن به انتخاب شهرداران اقدام کرده که در سطح استان این کار در حال انجام است.

مدیرکل امور شهر و شوراهای اسلامی استان اصفهان پیرامون ابقاء شهرداران گذشته افزود: تا به امروز تعداد 24 نفر از شهرداران قبلی استان اصفهان توسط شوراهای شهر مربوطه انتخاب و در سمت خود ابقا شدند و مشغول خدمت به مردم شهر خود هستند که احکام آنان در آینده نزدیک صادر و به آنها ابلاغ خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین تعداد 43 شهر تا این لحظه سرپرست شهرداری برایشان مشخص شده و تعداد 37 نفر از شهرداران قبلی تا تعیین تکلیف شهردار توسط شورای شهر به کار خود ادامه می‌دهند.

سعیدبخش تصریح کرد: شهر کامو به عنوان یک شهر جدید دیگر در فهرست‌ شهرهای اصفهان قرار خواهد گرفت و توسط استاندار به عنوان قائم مقام شورای شهر اداره می‌شود، همچنین شهر زازران که مصوبه و ابلاغیه‌اش از طریق وزارت کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه 106 شهر فعالیت خودشان را آغاز کرده‌اند، افزود: امیدواریم که با یکدلی، همکاری و هماهنگی که در فضا و سطح هر شهر و شهرستانی  بوجود می‌آید و تعاملاتی که بین شوراهای اسلامی، شهرداران و همچنین مسئولان شهرستان به عمل می‌آید و همراه هم خواهند بود کار خود را آغاز و بتوانند در جهت خدمت رسانی بیش از پیش به مردم عزیز این 106 شهر استان اصفهان تلاش کنند.

این مسئول در مورد شهر جدید کامو متذکر شد: وزارت کشور برای شهر کامو ابلاغیه صادر شده است و چون پس از انتخابات شورای شهر این امر اتفاق افتاده، در حال حاضر انتخابی برای این شهر صورت نمی‌گیرد و با حکم قائم مقامی شوراها توسط استاندار اداره می‌شود تا زمان انتخابات بعدی که بتوانیم انتخابات شورای شهر را برای مردم این شهر انجام دهیم.

مدیرکل امور شهر و شوراهای اسلامی استان اصفهان در پایان اذعان داشت: شهر جدید زازران شورای آن انتخاب شدند و به عنوان شورای روستای زازران است، اما از زمانی که تبدیل به شهر بشود همان عزیزان شورای روستا می‌توانند مسئولیت شورای شهر را به عهده بگیرند.
برچسب ها: اصفهان ، مصوبه ، زازران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.