خشم محافل صهيونيستي از طرح روسيه

محافل و کارشناسان صهیونیستی از طرح روسیه در خصوص سوریه و نقش فزاینده روسها و بی اعتمادی به رژیم صهیونیستی ، عربستان ، قطر ، ترکیه و اردن به شدت ابراز خشم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی المنار  ؛ اسرائیلی ها در سطح رسمی در خصوص طرح روسیه درباره سلاحهای شیمیایی سوریه سکوت کرده اند اما واکنشهای رسانه های اسرائیلی بیانگر سرخوردگی آنها در خصوص آن چیزی است که رسانه های اسرائیلی آن را « دستاورد روسیه» می دانند و باعث شد حمله به سوریه به تعویق بیافتد چرا که این مساله به مثابه یک سیلی به صورت هم پیمانان آمریکا بود که به این حمله امیدوار بودند .

برخی روزنامه های اسرائیلی نوشتند این طرح باعث شد نقش فزاینده ای برای روسیه به وجود آید و هرگونه حل وفصلی بدون روسیه امکان پذیر نباشد . روزنامه های اسرائیلی افزودند این در حالی است که به نظر می رسد واشنگتن دارای یک دولت شکست خورده است و به طرفهایی که دارای قدرت کمتری هستند فرصت داد تا آمریکا را تهدید و به این کشور اهانت کنند . این امر باعث شده است کشورهای هم پیمان به قدرت آمریکا و حمایت از این کشورها بی اعتماد شوند .

اودی سیگل تحلیلگر سیاسی به شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت :« یک منبع اسرائیلی پیش از اعلام طرح روسیه درباره توطئه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور هشدار داد . این توطئه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را در وضعی قرار می دهد که نمی تواند حمله کند . شیمون پرز ( رئیس رژیم صهیونیستی ) گفته بود نمی توان به سوریها اعتماد کرد بنابراین مذاکرات سختی در انتظار ماست ».

بوعز بوسموط تحلیلگر اسرائیلی در امور عربی به شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت :« اوباما در سردرگمی شدیدی به سر می برد آخرین کاری که می خواست بکند حمله به سوریه بود اما مذاکرات درباره سلاحهای شیمیایی زمان زیادی خواهد برد و تجربه ایران نیز بزرگترین نشانه آن است ».

مطبوعات اسرائیل دستاورهای زیادی را برای بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق قانونی کردن مداخله ایران و روسیه در سوریه برشمرده و نوشته اند رفتار مردد اوباما باعث شده است ایرانی ها احساس کنند هیچ جای نگرانی وجود ندارد و اگر مذاکرات درباره سلاحهای شیمیایی سوریه آغاز شود ؛ سوریها نیز بازی کشتن وقت و رهایی از تدابیر نظارتی را با کمک روسها در پیش خواهند گرفت علاوه بر اینکه آنها بخشی از این سلاحها را به حزب الله خواهند داد .

ایهود یعری متخصص اسرائیلی در امور عربی به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت:« این طرح پیشاپیش از طرف روسها آماده شده بود علاوه بر اینکه با هماهنگی با ایرانی ها بود و معاون وزیر امور خارجه ایران در مسکو بود ».روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت اسرائیل ، عربستان ، قطر و اردن و ترکیه به علت ناامیدی مجدد از واشنگتن به شدت خشمگین هستند. معاریو نوشت هم پیمانان آمریکا باید از میزان اعتماد به واشنگتن در مسائل سرنوشت ساز عبرت بگیرند .
برچسب ها: محافل ، روسیه ، خشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار