شهرکرد/

تدوين دانشنامه موسيقي عاشورايي

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری، از تدوین دانشنامه دایره المعارف موسیقی عاشورایی خبر داد.

پيروز ارجمند گفت: اين دايره المعارف صوتي مكتوب در قالب ۲۴ لوح فشرده همزمان با  ماه محرم امسال رونمايي مي شود .
وي افزود: اين دايره المعارف يكي از جامع  ترين بسته هاي موسيقي در بخش عاشورايي در ايران است .
ارجمند گفت: يك آلبوم مشترك از سوي كانون  آهنگسازان و مركز موسيقي حوزه هنري امسال رونمايي مي شود .
مدیر مرکز  موسیقی حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اين  آلبوم موسيقي حاصل آثار ۵۰ آهنگساز سينماي ايران است و آثار برگزيده سينماي ايران  در اين آلبوم تدوين شده است .
وي گفت: اين اثر به عنوان يك اثر جامع نمايشگر  توان و ظرفيت موسيقي فيلم در ايران مي باشد .
ارجمند، از طرح بزرگ فروشگاه هاي  رنجيره اي موسيقي در ايران براي نخستين بار خبر داد و گفت: پخش مدرن توليدات موسيقي  در سطح كشور با حضور شركت هاي توزيع كننده از سوي حوزه هنري دنبال مي شود و غرفه  هاي اين فروشگاه ها در حال طراحي است .
مدیرمرکز  موسیقی حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری، درباره حمايت از قانون كپي  رايت از سوي حوزه هنري نيز گفت: تمامي ناشران موسيقي در حوزه هنري در جلسات هفتگي  دور هم جمع مي شوند تا هولوگرام رسمي حوزه هنري و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي  كاربردي شود .
وي گفت: تا پايان سال جاري ۱۵اثر موسيقايي از سوي حوزه هنري منتشر  مي شود .
ارجمند، در خصوص ايجاد اركستر سمفوني در حوزه هنري نيز خاطر نشان  كرد: گروه كر حوزه هنري به عنوان يك گروه مرجع راه اندازي مي شود .
مدیرمرکز  موسیقی حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری يادآور  شد: اين گروه كر در زمينه نمونه سازي و توليد كرال و آكاپلا موسيقي مذهبي و ملي  فعاليت مي كند كه براي نخستين بار اين اتفاق در ايران رخ مي دهد و سرپرستي اين گروه  كر نيز بر عهده حميد عسگري خواهد بود .
وی گفت: جشنواره بين المللي موسيقي  افلاك امسال با موضوع ستايش از سوي حوزه هنري خارج از تهران برگزار مي شود .
ارجمند، در خصوص گرايش به سبك موسيقي پاپ در كشور نيز  يادآور شد: حمايت از موسيقي پاپ از اولويت هاي حوزه هنري نيست و طرح نمونه سازي و  الگو سازي در موسيقي پاپ در حوزه هنري دنبال مي شود.
مدیرمرکز  موسیقی حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری افزود: اين  الگوها و نمونه ها پس از يك دوره تحقيقاتي توليد خواهد شد كه توليد آن، سمت و سوي  جديدي به موسيقي پاپ خواهد داد.
وي تاكيد كرد: با اين نمونه سازي انتظار مي رود  سال آينده دو اثر در حوزه موسيقي پاپ از سوي حوزه هنري منتشر شود .
ارجمند  يادآور شد: تمركز حوزه هنري بر روي موسيقي ملي است و بررسي موسيقي شرق با رويكرد  موسيقي شبه قاره هند و جهان اسلام است .
مدیرمرکز  موسیقی حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در اين زمينه نيز ارتباطاتي  با هنرمندان اين كشورها برقرار مي شود تا هم هنرمندان ايراني به اين كشور ها سفر  كنند و هم هنرمندان اين كشورها به ايران بيايند و توليدات فرا مرزي گسترش مي يابد .
وی اظهار داشت: در بخش موسيقي محلي نيز تكريم هنرمندان استاني از ديگر  برنامه هاي حوزه هنري مي باشد .
ارجمند افزود: در بخش دانش آموزي نيز حوزه هنري ورود  پيدا كرده است و جوايز كاربردي را در اين زمينه در نظر گرفته است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.