نماینده آمریکا در آژانس:اعلام آمادگی آمریکا برای حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران

"ژوزف مک مانوس"نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آمادگی کشورش برای همکاری با ایران جهت حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛"مک مانوس" ضمن اظهار نگرانی از پیشرفت های هسته ای ایران خواستار رفع نگرانی توسط دولت ایران شد.
نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد کشورش آماده است با ایران همکاری کند تا به  راه حلی دیپلماتیک برای رفع  نگرانی‌های بین المللی درخصوص برنامه هسته‌ای ایران برسند و اظهار امیدواری کرد که دولت ایران، با برداشتن گام‌هایی موثر برای شفاف سازی این موضوع همکاری کند.
"مک مانوس" تاکید کرد ایران ظرفیت‌های غنی‌سازی اورانیوم خود را گسترش داده تا بتواند هم سانتریفیوژهای پیشرفته و هم سانتریفیوژهای نسل اول را نصب کند و  پیشرفت‌های بیشتری در ساخت راکتور اراک داشته است که از نظر کشور وی مشکل آفرین است.
گفتنی است، نشست شوراي حكام كه از روز سه شنبه در مقر آژانس در وين آغاز شده است تا روز جمعه ادامه دارد.
بررسي اقدامات لازم براي تقويت همكاري‌ هاي بين ‌المللي درباره ايمني هسته ‌اي، تشعشات حمل و نقل و زباله اتمي، ايمني هسته ‌اي و تقويت فعاليت ‌هاي آژانس در ارتباط با علوم اتمي، و فناوري و برنامه ‌هاي كاربردي از جمله موضوعاتي است كه در دستور كار اين هفته آژانس قرار دارد.
اعضاي شوراي حكام همچنين اجراي پادمان در ايران، سوريه و كره شمالي را در نشست خود بررسي خواهند كرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار