مشهد/

تفكر و تعقل رمز شناخت خداوند است

معاون پژوهشي حوزه علميه حضرت رقيه(س) مشهد گفت: تفكر و تعقل رمز شناخت خداوند و پي بردن به عظمت ذات اقدس الهي است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،خانم هوشيار در سلسله جلسات پرسش و پاسخ حلقه‌هاي معرفت كه ويژه خواهران در رواق دارالاجابه برگزار شد، به تبيين اهميت تقوا پرداخت و گفت: تقوا دژي قوي است كه انسان را در برابر خطرات گناه حفظ مي‌كند.

استاد حوزه علميه خواهران افزود: تقوا موجب استحكام و تقويت ريشه‌هاي خانواده مي‌شود و دوري جامعه از مشكلات اخلاقي و اجتماعي را در پي دارد.

هوشيار در پاسخ به سؤال يكي از خواهران در رابطه با فضايل و رذايل اخلاقي گفت: فضايلي همچون شجاعت، نجابت، فهم و پاكدامني بايد در وجود آدمي تقويت شود و انسان تمام تلاش خود را براي حفظ و تداوم اين صفات به كار گيرد. اما رذايل اخلاقي هم‌چون دروغ، حسد و غيبت بسيار نهي شده كه دوري از اين موارد با تمرين و تكرار امكان‌پذير است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه براي استجابت دعاها چه بايد كرد، گفت: رذايل اخلاقي موجب مستجاب نشدن دعا مي‌شود و در مقابل اعمالي هم‌چون اعتقاد عميق قلبي به خداوند و توجه به فضايل اخلاقي موجب مي‌شود كه خداوند دعاهاي ما را مستجاب ‌كند.

مدرس حوزه در پاسخ به اين سؤال كه چگونه روابط خود را با همسرانمان بهبود بخشيم، بيان كرد: خداوند در ابتداي آفرينش ميان مرد و زن محبت و الفت قرار داده است و خود همسران بايد سعي كنند تا اين الفت و علاقه را در ميان خود استمرار بخشند و از خطاهاي يكديگر چشم پوشي كنند.

وي در اين زمينه به تمامي خواهران پيشنهاد داد تا با مطالعه آموزه‌هاي ديني و تربيتي موجود در اسلام، سفارش‌هاي ائمه‌اطهار(ع) را به‌كار گيرند و روابط متقابل ميان خود و همسرانشان را بهبود بخشند./س

برچسب ها: تفکر ، تعقل ، رمز ، شناخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.