خونریزی بینی در چه افرادی بیشتر است؟

خونریزی بینی در افراد مبتلا به بیماری هموفیلی بیشتر از سایر افراد است که بایستی با توجه به نکاتی از خونریزی بینی خودداری کرد.

پدرام برقعی متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: خون دماغ شدن یکی از بیماری هایی است که در تمام سنین اتفاق می افتد و افرادی که به بیماری هموفیلی و بیماری های کبدی مبتلا هستند بیشتر از سایر افراد مستعد به خونریزی از بینی می شوند.

وی افزود: افرادی که به خونریزی بینی مبتلا می شوند نبایستی بلافاصله به حالت دراز کش قرار بگیرند چرا که باعث افزایش خون در سر و گردنشان شده و بهتر است در اين مواقع فرد به حالت نشسته و سر به سمت بالا قرار دهند.

وی اظهار داشت: افرادی که مواد مخدر استفاده می کنند همچنين افرادي که مبتلا به سوء تغذیه و کمبود ویتامین های آ و دی هستند احتمال بروز خونریزی از بینی بسیار زیاد است.

وی عنوان کرد: عوامل تشدید کننده خون دماغ شدن دو دسته است،‌ موضعی و سیستمیک که در دسته اول ضربه، شکستگی های بینی یا جراحی که بر روی بینی صورت می گیرند از عوامل موضعی تشدید کننده خونریزی بینی هستند و افرادی که بینی خود را برحسب عادت دستکاری می کنند مستعد به خونریزی بیشتر هستند.

وی به افرادی که خونریزی بینی دارند توصیه کرد: پایه بینی را حدود 4 تا 5 دقیقه به صورت ثابت به نحوی که دست برداشته و گذاشته شود فشار داده و در این صورت راه خونریزی بینی بسته می شود.

برچسب ها: بیماران ، بینی ، خونریزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار