جلوگیری از مهاجرت روستاییان الزامی است/با ايجاد حس امنيت و آرامش مهاجرت ها را معکوس کنيم

نوری با بیان اینکه دولت با حمایت از کشاورزان به عنوان تولید‌کننده، قدم مثبتی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان برمی‌دارد، گفت:‌کشاورز برای ادامه کار خود نیاز به انگیزه و روحیه دارد که دولت می‌تواند با حمایت از این قشر حتی مهاجرت معکوس را نیز ایجاد کند.

سید راضی نوری نماینده مردم خوزستان و شوش در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص جلوگیری از مهاجرت روستاییان اظهار داشت: برای جلوگیری از مهاجرت، دولت باید حمایت کافی از کشاورز نماید، کشاورز برای ادامه کار خود، نیاز به روحیه و پشتیبانی دارد و زمانی که کشاورز درگیر مسائل قابل حل حوزه کاری خود باشد، هرگز انگیزه‌ای برای ادامه کار خود نخواهد داشت.  
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به مشکلات موجود حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت:‌بیمه –تحویل به موقع کود و نهاده‌ها –صنعتی‌سازی مراحل کاشت و برداشت – گسترش دامنه خرید تضمینی به تمام محصولات و نه فقط محصولات استراتژیک، بهسازی و به طور کلی دادن بها به بخش کشاورزی و حمایت از کشاورز به عنوان یک تولید‌کننده  از جمله مهمترین اقدامات ضروری در پیگیری مشکلات کشاورزان است.  
 
وی ادامه داد: بنابراین اگر دولت اقدام به انجام این مسائل نماید، کشاورز احساس امنیت و آرامش خواهد کرد، از این رو نه تنها هیچ‌گونه مهاجرتی به شهر و یا حاشیه‌نشینی اتفاق نمی‌‌افتد بلکه ما شاهد مهاجرت معکوس نیز خواهیم بود.  
 
ترویج کارآموزی کشاورزان ضروری است

نوری با بیان مطلب فوق افزود: هم‌اکنون تحصیل جوانان ما در دانشگاه‌ها تنها به جزوه‌خوانی و نمره‌گیری معطوف شده است که این مسئله موجب بی‌سوادی و عقب‌ماندگی در حوزه‌های مختلف علمی مي شود.  
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه با علمی کردن کار کشاورز می‌توانیم در رقابت جهانی سهمی داشته باشیم، افزود: لازم است برای کارآموزی و کاربردی کردن اندوخته‌های کشاورزان دقت بیشتری شود زیرا این مسئله تاثیر بسزایی در بهینه کردن محصولات کشاورزی و پیشرفت این حوزه دارد.  
 
وی ادامه داد:‌در این امر می‌توان از خود روستائیان و متبحرین این حوزه استفاده کرد، بنابراین باید این مسئله در اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.  
انتهای پیام/ 
برچسب ها: کشاورز ، مهاجرت ، انگیزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار