مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: بلداجي قطب اصلي صنعت پيشرفته توليد گز در كشور است.

رحمان كرمي، در نشستي كه به منظور تعامل مديران ارشد استان چهارمحال و بختیاری با صنعت گران گز بلداجي در بانك صادرات اين شهر برگزار شد، افزود: توليد گز در بلداجي زمينه ساز معرفي آن به عنوان يك شهر اقتصادي در كشور شده است .
وي، با تاكيد بر لزوم درون زايي اقتصاد داخلي كشور، گفت: اقتصاد داخلي كشور با يك درون خيزي مي تواند جايگاه خود را در سطح بين الملل بيابد، همچنين بايد با استفاده از دانش و تجربيات متخصصان كيفيت و كميت توليدات داخلي را ارتقا بخشيد .
كرمي، بلداجي را قطب اصلي صنعت پيشرفته توليد گز در كشور عنوان كرد و افزود: اين شهر بيش از 30 درصد از گز استان چهارمحال و بختیاری را توليد مي كند كه بايد تلاش كرد با افزايش كيفيت آن و همچنين شناخت ذائقه مردم در توليد انبوه گز و افزايش ارزش افزوده آن تلاش كرد .
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري، با اشاره به مشكلات توليد كنندگان گز در این استان تصريح كرد: شاهراهي كه از ابتدا براي توليد گز اشتباه ريخته شده مهم ترين مشكلات را براي توليد كنندگان ابجاد كرده كه بايد اصلاح شود .
به گفته رحمان کرمی، خريد نقد مواد اوليه توسط توليد كنندگان و فروش محصولات به صورت غير نقدي از عمده ترين مشكلات صنعت گران گز استان چهارمحال و بختیاری است؛ چرا كه در تامين اعتبارات آنان مشكلات زيادي را ايجاد كرده است .
وی، بانك ها را يكي از عوامل تامين منابع مالي توليد كنندگان برشمرد و گفت: بانك ها توليد كنندگان را حمابت مي كنند اما بايد اين تعاملات دو طرفه باشد تا اقتصاد و صنعت در كشور ارتقا يابد .
کرمی، با بيان اينكه توليدكنندگان گز نبايد تنها به بانك ها اتكا كنند، خاطر نشان كرد: بيش از 100 نفر در استان چهارمحال و بختیاری گز توليد مي كنند كه مي توانند با تشكيل يك تعاوني در مواقع نياز از توليدكنندگان اين صنعت حمايت كنند .
مدیرکل  صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، همچنين بر ايجاد صندوق هاي قرض الحسنه براي تامين منابعي غير از بانك ها تاكيد كرد .
رحمان كرمي، به اقدامات اداره کل صنعت معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، در راستاي كمك به توليدكنندگان گز اشاره و تصريح كرد: اين سازمان در راستاي توسعه صادرات گز اقداماتي انجام داده، به طوري كه جايگزيني گز به جاي شكلات در حال پيگيري است .
توليدكنندگان گز بلداجي، نيز در اين نشست عمده شدن فروش گز با توجه به تغيير مسير جاده خوزستان و همچنين عدم تبليغ اين محصول در سطح ملي و بين المللي بين الملل را از مهم ترين مشكلات خود عنوان كردند .
به گفته تولیدکنندگان، شهر بلداجي با توجه به توليد بيش از 200 نوع گز، سوهان و پولك و نبات، نيازمند دريافت سهميه مواد اوليه جداگانه از اداره کل صنعت، معدن و تجارت به عنوان يك قطب توليد گز و سوهان، است./س
برچسب ها: بلداجی ، قطب اصلی ، گز کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.