مشهد/عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی(ص) العالمیه:

انتشار شمیم عطر رضوی در بین مردم فرهنگ رضوی را در جامعه ارتقاء می‌بخشد

عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی(ص) العالمیه گفت: جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید با انتشار شمیم عطر حضرت‌رضا(علیه‌السلام) در بین آحاد مردم کشور، قادرست گام بلندی در جهت ترویج فرهنگ رضوی درجامعه بردارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر عباس علی شاملی با بیان این مطلب اظهار داشت: کاروان خدام رضوی که با بردن پرچم باشکوه حرم مطهر ثامن الحجج(علیه‌السلام) به نقاط مختلف کشور حرکت می‌کنند، مردم ایران را که عشق به اهل بیت(علیهم‌السلام) در تاروپود وجودشان ریشه دارد در مسیر رشد معنوی عمیق‌تر قرار می‌دهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با اشاره به تأثیر هنر در طول تاریخ خاطرنشان کرد: هرچند حرکت کاروان خدام امام هشتم(علیه‌السلام) خود یک فعالیت هنری است اما چنانچه در این کاروان از گروه‌های تواشی، کلیپ‌های تصویری زیبا و تأثیرگذار، نمایشنامه خوانی و نمایشنامه‌های مذهبی قوی با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) و برنامه های جذاب فرهنگی نیز در کنار ارائه محصولات مختلف فرهنگی و ارائه برنامه‌های مداحی و سخنرانی استفاده شود، تأثیرگذاری این کاروان معنوی به ویژه برای جوانانبیشتر می‌شود.

شاملی در ادامه به ویژگی های نسل جوان امروز ایران اشاره نمود و گفت: باتوجه به اینکه جوانان امروز کشور شیفته تمدن جدید و شیوه‌های نوین ارتباطی هستند، باید تمام تلاش خود را در زمینه بسط سیره رضوی با استفاده از ابزار و روش های نوین به کار بگیریم.

وی در پایان گفت: ساخت فیلم‌های جذاب از وقایع زندگی امام هشتم کمک گرفتن از اساتید برجسته حوزه علوم دینی که کار را خوب رصد کنند تا بی نقص ارائه شود، یکی دیگر از راهکارهای ترویج فرهنگ رضوی است.

شایان ذکر است که ششمین دوره جشن های ملی و معنوی زیر سایه خورشید در سال جاری همزمان با ایام سالروز ولادت امام رضا(علیه السلام) و دهه کرامت در120شهر از 22 استان کشور و همچنین در17 شهر از 6 کشور جهان شامل آلمان، هندوستان، افغانستان، عراق، لبنان و امارات با هدف گسترش و ترویج سیره رضوی برگزار می شود.


برچسب ها: عضو ، هیأت ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.