مشهد

آشکار سازی توانمندی های پنهان افراد انسان می تواند فقر را برطرف کند

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:بهترین خدمت کمیته امدادامام خمینی(ره) شناسایی و آشکار سازی توانمندی های پنهان افراد تحت پوشش است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم با بیان این مطلب در همایش"فرهنگ رضوی در اقتصاد خانواده"در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: اتکا به توانمندی فردی و ذاتی انسان اولین چیزی است که می تواند مشکل فقر را برطرف کند.

وی با اشاره به تاکید خداوند بر لزوم تلاش انسان برای راه کسب روزی گفت: دعای سه فرد را خداوند متعال نمی پذیرد که یکی از آنها دعای مردی است که در خانه نشسته و کار نمی‌کند، زیرا این حرکت انسان بیش از هرچیز ناشی از عدم اعتقاد به روزی دهنده بودن خداوند است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: با توجه به این امر نباید از فقر ترسید و به این بهانه از انجام امور مهمی چون ازدواج خودداری کرد.

مصباحی مقدم ضمن مضموم دانستن ثروتمند بیش از اندازه گفت: غرور، غفلت از خداوند، احساس خود برتر بینی و سرانجام طغیان در برابر خالق از آثار اندوختن مال بدون توجه به وضعیت اطرافیان است.

وی در ادامه با ذکر حدیثی از پیامبر (ص) بر اهمیت پس انداز تاکید کرد و گفت: شروع زندگی باید با قناعت همراه باشد اما در طول زندگی می توان با سرمایه گذاری درست و تلاش به اهداف والاتر دست پیدا کرد .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای بهبود وضع جامعه لازم است تا کمک مالی تنها به نیازمندانی اختصاص پیدا کند که توان انجام کار و پذیرش شغلی را ندارند اما دیگر محرومان را باید تحت پوشش آموزش‌های مختلف فنی و حرفه ای قرار داده و توانمندی داشتن شغلی مناسب را در ایشان ایجاد کنیم.


برچسب ها: رییس ، کمیسیون ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.