دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند که به احتمال زیاد گزارش کارشناسان نظامی این سازمان در خصوص سلاح‌های شیمیایی سوریه ظرف چند روز آتی اعلام می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الیوم السابع، دیپلمات‌های آگاه در سازمان ملل اعلام کردند که گزارش بازرسان سازمان ملل درباره مساله استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه به احتمال زیاد ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد.
این دیپلمات‌ها همچنین پیش بینی کردند که در گزارش مذکور به عاملان ارتکاب حملات شیمیایی اخیر در سوریه اشاره شده باشد. این در حالی است که ماموریت کارشناسان سازمان ملل تنها مشخص کردن این مساله است که آیا سلاح‌های شیمیایی در سوریه استفاده شده است یا خیر و تعیین عاملان استفاده از این سلاح‌ها در حیطه وظایف بازرسان نیست.
دیپلمات‌های مذکور در ادامه تاکید کردند: بازرسان نمونه‌هایی درباره حمله 21 اوت در دمشق اعم از نمونه‌های خاک و خون برخی از زخمی‌ها را جمع آوری کرده و مصاحبه‌هایی را با برخی پزشکان و شاهدان عینی انجام داده‌اند.
همچنین این دیپلمات‌ها اعلام کردند که بازرسان سازمان ملل بقایای موشک‌ها و سایر سلاح‌های استفاده شده در این حمله را نیز با خود به خارج از سوریه منتقل کرده‌اند.
لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز اعلام کرده است که نتیجه تحقیقات کارشناسان شیمیایی سازمان ملل در سوریه به احتمال زیاد دوشنبه آتی اعلام خواهد شد.
برچسب ها: بین الملل ، شیمیایی ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار