قم/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم مطرح کرد؛

اهتمام جدی به تقویت فرهنگ دینی در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم که از پرتو نورانی مرکزیت دینی قم و حوزه‌های علمیه استفاده کرده و بتوانیم سهمی در تقویت فرهنگ دینی و توسعه معارف اهل بیت(ع) داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، علی جنتی پنجشنبه شب در پایان دیدار با علما و مراجع تقلید قم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: توفیق داشتم که خدمت تعدادی از مراجع تقلید برسم و وظیفه خود می‌دانستم در آغاز کار گزارشی در ارتباط با مسائل فرهنگی خدمت علما و مراجع ارائه کنم.

وی تصریح کرد: در ملاقات‌هایی که داشتم بزرگان حوزه نکات بسیار مفیدی مطرح کردند و این نکات را سرلوحه کار خود قرارمی‌دهیم چرا که قم مرکز حوزه علمیه است و شعاع تاثیر این مرکز نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا و جهان تشیع گسترده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امیدواریم که از پرتو نورانی این شعاع استفاده کرده و بتوانیم سهمی در تقویت فرهنگ دینی و توسعه معارف اهل بیت(ع) داشته باشیم.

وی گفت: مراجع تقلید برخی دغدغه‌ها در زمینه چاپ کتاب، رعایت شئون دینی در کتاب‌ها و جلوگیری از برخی انحرافاتی که در کتاب‌ها و نشریات دیده می‌شود را مطرح کردند و ما هم تلاش کردیم که اطمینان دهیم تا حدی که ممکن است این مشکلات را حل کنیم و بخشی از سخنان ایشان رهنمودهای کلی در ارتباط با نوع فعالیت‌هایی که در داخل و خارج از کشور می‌توانیم در راستای نشر فرهنگ دینی انجام دهیم، بود.

جنتی در خصوص تغییر مدیران کل ارشاد در استان‌ها بیان کرد: ما واحدهای ستادی و صف داریم؛ در اولویت ما این است که ستاد وزارت ارشاد را ساماندهی کرده و پس از اینکه فراغت پیدا کردیم به مرحله صف هم خواهیم رسید./س

برچسب ها: قم ، اهتمام ، جدی ، تقویت ، فرهنگ ، دینی ، وزیر ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.