رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: هادی علیزاده پورنیا به عنوان فرنگی کار وزن 74 کیلوگرم ایران در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان به روی تشک می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محسن حلوایی تصریح کرد: برای حضور در رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی در سال 2013 ترکیب نهایی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان در حالی مشخص شد که مطابق انتظار نام کشتی گیر شایسته استان قم نیز در بین نفرات اعزامی به این رقابت‌ها به چشم می‌خورد.

وی ادامه اد: برای حضور در رقابت‌های جهانی در حالی ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی مشخص شد که هادی علیزاده پورنیا باید در وزن 74 کیلوگرم در این دوره از پیکارها شرکت کند و تلاش خود را برای کسب نخستین مدال از مسابقات جهانی به کار بگیرد.

وی یاد آور شد: پس از تأیید شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی، نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی مجارستان مشخص شدند در حالی که تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هفت فرنگی کار در اوزان 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم در این پیکارها حضور می‌یابد.

حلوایی خاطرنشان کرد: بر این اساس در وزن 55 کیلوگرم محمد فقیری برای تیم کشورمان کشتی می‌گیرد، در وزن 60 کیلوگرم محمد نوربخش برابر حریفان خود به روی تشک می‌رود و در وزن 66 کیلوگرم افشین بیابانگرد نماینده تیم اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها خواهد بود.

وی عنوان داشت: همچنین در وزن 74 کیلوگرم هادی علیزاده پورنیا دارنده مدال‌های نقره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، جام جهانی کشتی فرنگی و مسابقات کشتی فرنگی یونیورسیاد جهانی دانشجویان در سال 2013 به این مسابقات اعزام می‌شود.

رئیس هیئت کشتی استان قم اضافه کرد: در وزن 84 کیلوگرم طالب نعمت پور به عنوان کشتی گیر اصلی و حسین نوری به عنوان نفر ذخیره راهی رقابت‌های جهانی می‌شوند در حالی که در وزن 96 کیلوگرم مهدی علیاری و در وزن 120 کیلوگرم امیرعلی اکبری شانس خود را برای کسب مدال می‌آزمایند.

حلوایی در پایان به زمان و مکان برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این دوره از پیکارها از روز جمعه بیست و نهم شهریور ماه آغاز می‌شود و به مدت دو روز در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.