دکتر روحاني در ديدار ايرانيان مقيم قرقيزستان:

انتخابات 24 خرداد معجزه ملي بود/ مشکلات ايرانيان خارج کشور مورد توجه دولت است

رييس جمهوري اسلامي ايران با ابراز خرسندي از حضور در جمع صميمي و دوستانه ايرانيان مقيم قرقيزستان، خطاب به آنان گفت: ايرانيان هر كجا كه رفته‌اند افتخاري براي كشور بوده و شما نيز در قرقيزستان سفيران جمهوري اسلامي ايران هستيد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران،‌ حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني در ديدار با ايرانيان مقيم قرقيزستان که پنجشنبه شب در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران در بيشکک پايتخت اين کشور برگزار شد، اظهار داشت: حل مشکلات ايرانيان خارج کشور مورد توجه دولت تدبير و اميد است.

رييس جمهوري اسلامي ايران براي شرکت در اجلاس سران کشورهاي عضو سازمان همکاري شانگهاي به قرقيزستان سفر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني در بخشي از سخنان خود ، انتخابات رياست جمهوري ۲۴ خرداد ماه را معجزه ملي توصيف كرد و گفت: اراده مردم ، سرنوشت کشور را رقم زد و در انتخابات يك رويش جديد را آفريدند.

رييس جمهوري اسلامي ايران، افزود: در انتخابات ۲۴ خرداد ماه بخشي از تهديدات عليه منافع ملي با حضور اراده و شكوه مردم ايران زدوده شد و ايرانيان در داخل و خارج از كشور در اين حماسه بزرگ شريك هستند و براي ايران اسلامي عظمت آفريدند.

وي با اشاره به حضور سران و نمايندگان كشورهاي مختلف در مراسم تحليف رياست جمهوري تصريح كرد: آنان در ملاقات هاي انجام شده، اظهارداشتند كه انتخابات رياست جمهوري ايران موجب خرسندي ملت هاي منطقه و همه دوستداران ايران شد، چرا كه ملت هاي ما اميد يافتند كه شرايط منطقه تغيير مي يابد.

دکتر روحاني افزود: همه اين ها نشان دهنده قدرت ملت ايران است، ملتي كه در يك روز مي تواند حماسه بزرگي بيافريند و دنيا را تحت تاثير قرار دهد، نه تنها اميد را در ميان ملت ايران بلكه درملت هاي ديگر نيز ايجاد كرد.

رييس جمهور با بيان اين كه ايران در يك شرايط بحراني قرار گرفته بود، اظهار داشت: همه آنهايي كه عظمت ايران را نمي خواستند، فكر مي كردند كه مردم و منافع ملي در سراشيبي خطر قرار گرفته است و همه چيز را براي آخرين ضربه به ملت و منافع ايران آماده كرده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني يادآور شد: مردم ايران از جمله ايرانيان مقيم کشورهاي مختلف با حضور خود دراين حماسه بزرگ سهيم و شريك بودند و بخش بزرگي از تهديدات و مشكلات فراروي كشور را زدودند.

رييس جمهور تصريح كرد كه اين مسايل نشان از قدرت ملت ايران دارد ملتي كه در يك روز مي تواند حماسه اي بيافريند و دنيا را تحت تاثير قرار دهد.

وي با بيان اين كه شادي و شور مردم پس از انتخابات نشان داد كه اراده و تصميم آنان در انتخابات تا چه حد براي سرنوشت ملي موثر است، گفت: اين حضور و نشاط بار سنگيني را بر دوش اين خادم كوچك ايران گذاشته است ، ضمن اين كه مي دانستيم در سخت ترين شرايط اين بار را بر دوش مي گيرم.

رييس جمهور افزود: پيش از انتخابات و در دوران رقابت انتخاباني مشكلات را مي دانستم و اينكه دولت بسيار بدهكار است و در شرايط تحريم قرار داريم.

دکتر روحاني با يادآوري اين كه دريايي از مشكلات پيش روي ما است، اظهار داشت:آنهايي كه كارهاي بزرگي در كشور انجام دادند همه پيمانكاران ، توليدكنندگان و تلاشگران هستند كه اكنون در صف طلبكاران ايستاده ا ند ودست آنها خالي است ‌، اكنون بار بزرگ اين بدهكاري براي دولت باقي مانده است.

وي همچنين گفت: كشور با مشكلات بسياري روبرو است اما اراده و اميد مردم و دولت براي خدمت بسيار بالاتر از اين سختي ها است و خواهد بود ما مشكلات را از پيش پاي مردم بر مي داريم و از مشكلات عبور مي كنيم اما بديهي است نبايد انتظار داشت همه توقعات و مشكلات را در كوتاه مدت رفع كرد بلكه بايد گام به گام و مرحله به مرحله به پيش رفت.

رييس جمهوري تصريح كرد: در گام نخست مصوبات زيادي به تصويب رسيد تا برخي مشكلات را از فرا روي مردم برداريم ضمن اين كه اقدامات ميان مدت و بلند مدتي را در پيش داريم و به طور قطع به آن عمل مي كنيم.

دکتر روحاني با بيان اين كه راه بسيار سختي را در مقابل داريم اما پايان خوش آن را به عيان مي بينيم، يادآور شد: از عمر دولت يازدهم تنها سه هفته گذشته و طبيعي است در كوتاه مدت نبايد انتظار حل همه مشكلات را داشت اما تلاش كرديم با تجربه ترين افراد را براي همكاري دعوت كنيم.

رييس جمهوري كشورمان خاطرنشان كرد كه به خوبي مي دانستم در چه راهي قدم گذاشته ام، امروز بااميد به آينده نگاه مي كنم. اكنون درسخت ترين شرايط تحريم قرار داريم اما در تلاش هستيم با هماهنگي و اراده ملي قدم به قدم تحريم را كاهش دهيم تا روزي كه تحريم ها را به عنوان باري كه بر دوش مردم قراردارد، برداريم .

روحاني اضافه كرد: همه مي دانيم مشكلاتي كه در هشت سال به وجود آمده است را نمي توان در طي مثلا هشت روز مرتفع كنيم .

دکتر روحاني با بيان اينکه آينده کشور را روشن مي بينم ، تصريح کرد: مشکلات فراروي کشور را با درايت ، تدبير ، وحدت ملي و با ياري حق حل مي کنيم.

رييس قوه مجريه در ادامه سخنان خود به ديدارهايش با سران شركت كننده در سيزدهمين اجلاس كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي شانگهاي اشاره كرد و گفت: در همه ملاقات ها مشاهده شد روزنه هاي اميد وجود دارد و ما مي توانيم مشكلات را از پيش پاي برداريم و راه را براي آينده اي بهترهموار سازيم.

وي افزود: يكي از ناامني هاي فرا روي بازرگانان و ايرانيان مقيم خارج تغييرات پي در پي دستورالعمل ها ،‌قوانين ، مقررات و تشريفات دست و پاگير است.

رييس جمهوري، تجديد نظر در ممنوعيت صادرات را از مصوبات دولت ياد كرد و ‌گفت: زماني كه مجوز صادراتي صادر مي شود ديگر نبايد مجددا ممنوعيتي براي آن محصول و كالا وضع كرد و دولت نيز در اين زمينه تدابيري را انديشيده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رسول کاظمی
۱۹:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
نتيجه انتخابات 24خرداد مصلحت الهي بود زيرا گر اقاي جليلي راي مي اورد دشمنان ادعاي تفلب را مجدد مطرح مي كردند
آخرین اخبار