آمريکا: پيشنهاد روسيه درباره سوريه "مهم و مفصل" است

دولت آمریکا پیشنهاد روسیه را درباره سوریه بسیار مهم و مفصل خواند و ابراز اطمینان کرد مسکو به تحقق توافقنامه ای معتبر و قابل اجرا برای شناسایی ، تحقیق و در نهایت نابودی زرادخانه سلاح های شیمیایی در سوریه پایبند است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت برای اولین بار در 48 ساعت گذشته ، روس ها پیشنهاد مهم و ملموسی روی میز گذاشتند که در دو سال گذشته صریح تر بوده است.
وی درباره پیشنهاد روسیه در خصوص نظارت جامعه بین المللی بر زرادخانه سلاح های شیمیایی سوریه گفت آنها درباره چگونگی شناسایی و تحقیق در خصوص این قبیل سلاح ها ، پیشنهادهای ملموس و جزئی تری ارائه کردند.
هارف درباره مقاله ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نیویورک تایمز تصریح کرد : از پوتین و روسیه انتظار داریم اکنون وارد عمل شوند و فقط به حرف بسنده نکنند زیرا به همین دلیل اکنون در ژنو هستیم تا مستقیم با آنها صحبت کنیم. 
وی اضافه کرد : منطقی نیست کسان دیگری را غیر از رژیم اسد مسئول حمله شیمیایی بیست و یکم اوت در حومه دمشق بدانیم.
این سخنگو گفت گزینه اقدام نظامی دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا همچنان روی میز است و فقط به همین دلیل رژیم سوریه برای اولین بار به وجود زرادخانه سلاح های شیمیایی اذعان کرده و متعهد شده است این سلاح ها را تحت نظارت بین المللی قرار دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار